Skip to content

Watskebeurt?

10 april 2013

Misschien denken jullie: ‘waar is die Truus toch allemaal mee bezig?’
Daarom even wat dingetjes van de afgelopen tijd.

Lekker wandelen met de collie Hector waarna er nog tijd is om poes Wopsi een beetje te vertroetelen.
Ze vindt het heerlijk om achter haar oortjes gekriebeld te worden en ik ontdekte dat ze graag water van mijn vinger likt. Heel grappig om te zien. Er is wel een klik tussen ons en omdat ik haar lief vind heb ik haar nu financieel geadopteerd.

Hector 003

De fraaie Hector die gek op wandelen is.

Wopsi 04

De lapjespoes Wopsi met haar prachtige ogen.

Kaardebol 01

Je ziet mooie dingen tijdens het wandelen met een asielhond. Zoals deze kaardebollen.

Paaszondag moest ik er op tijd uit. De eerste buitenrit van dit seizoen stond op het programma.
We vertrokken in een sneeuwbui maar het werd gelukkig al vrij snel droog en onderweg heeft zelfs de zon nog geschenen.
Om de paarden weer een beetje te laten wennen hebben we tamelijk rustig gereden. Veel gestapt, stukjes gedraafd en een paar gecontroleerde galopjes. Halverwege was er een koffie/theepauze met lekkere koekjes en zelfs chocolade eitjes bij het huis van één van de ruiters.

Paasrit 032

Paasrit 020

Astor en ik. Ehhh ja, ik had nét een paaseitje in mijn mond gestopt. ;-)

Tweede Paasdag zijn Frans en ik naar mijn moeder geweest. Even een bakje lenteblommetjes brengen.

Narcissen 005

Met dat koude weer was het enige wat bloeien wilde onze winterhei, een fleurig gezicht in de verder kale tuin.

Winterhei 01

Nu de temperatuur eindelijk stijgt zie ik ineens van alles vliegen en fladderen. Een vlindertje, een wesp en een grote hommel die onze hei wel kan waarderen, en de warmte van de zon op onze schutting. En gisteren zag ik ineens dat de blauwe druifjes uitgekomen zijn!

Hommel 002

Maandagavond was ik al vroeg naar de manege omdat we al om zeven uur het bos in zouden gaan. Het werd een kort en jolig (enkele paarden waren een beetje fris) rondje van een uur. Waarna we ons te goed hebben gedaan aan het chinese eten wat we in de kantine nuttigden.

Vanmiddag was ik weer naar mijn moeder. Nadat we samen gezellig geluncht hadden moest ik haar even verlaten. Weblogster Rietepietz en haar man deden een dagje Amsterdam en waren in de buurt. We ontmoetten elkaar bij een leuk winkeltje met een hele aardige eigenaar.
Maar daar vertelt ze vast zelf nog wel over in een logje. ;-)

Hierbij de link van het verslag van Rietepietz, natuurlijk op haar eigen, unieke manier geschreven:  https://rietepietz.wordpress.com/2013/04/11/puzzeldag/

13 reacties leave one →
  1. 10 april 2013 21:54

    Wat een leuk logje Truus, we zijn weer helemaal op de hoogte!
    Heerlijke dagen heb je gehad, gevuld met leuk tijdverdrijf!
    Tot de volgende keer maar weer ;-)

  2. 11 april 2013 06:18

    Jij hebt inderdaad niet stilgezeten de laatste tijd. Geniet van alles wat je doet en bloggen komt wel als je er zin in hebt!

  3. 11 april 2013 15:48

    Het kost eigenlijk teveel tijd om fatsoenlijk te kunnen bloggen ;-) Met je foto;s en “ondertiteling” zijn we weer een beetje van je op de hoogte. Lekker blijven paardrijden!
    Groetjes Kakel

  4. 11 april 2013 16:02

    Ja….die Wopsi is een dotje. Wij hebben er ook een financieel geadopteerd Stichting Dierenthuis in Almere.

    • 11 april 2013 16:34

      Wat leuk Artmus. :-)
      Die Stichting zit trouwens aan dezelfde weg als het dierenasiel. Ik kom er regelmatig langs als ik met een hond(je) wandel.

  5. 11 april 2013 16:22

    Ik hád al de indruk dat jij je niet écht verveelde ;-) Tja, sinds gisteren wéét ik dus dat je in het écht niet zón bolle toet hebt dus kon je maar beter “bekennen”dat je met een eitje achter je kiezen op de foto staat ;-) Lijkt me héérlijk zo’n ritje te paard maar ja , dat zou ik toch niet zómaar meer durven , héél lang geleden heb ik wel eens 3 lessen gehad !

  6. 11 april 2013 20:10

    Nou je hebt je niet verveeld in ieder geval, leuk verslag van alle gebeurtenissen.

  7. Willie permalink
    11 april 2013 23:35

    Leuk logje Truus, ik ben gelijk weer op de hoogte. :-)
    Die narcissen staan heel lenteachtig bij mam, ik zag ze vrijdag.

    Mooie hond en mooie foto’s.
    Jammer dat je Wopsi niet in huis kan halen, he.
    Het wordt eindelijk warmer, dat is ook fijn voor het paardrijden.

    Wat leuk dat je Rietepietz ontmoet hebt, ik ‘ken’ haar wel. ;-)
    Tot zondag!

  8. Harrie in de warrie permalink
    12 april 2013 07:09

    Je hebt het zo te zien gezellig druk Truus! Mooie foto’s weer hoor!
    Gezellig om weer even bij te lezen

  9. 12 april 2013 07:53

    och wat een leuke serie truus,
    dat zie ik graag,

    wat een lieverds in dat asiel hé,
    jammer dat ze er moeten zitten, en het wordt almaar slechter begrijp ik….
    dat maakt me wel eens verdrietig,
    fijn dat het paardrijden ook weer lekker gaat beginnen,
    ga maar eens lekker het mooie weer tegemoet:-)

  10. 12 april 2013 10:00

    Heerlijk logje Truus, fijn dat je ons zo mee laat ‘reizen’ en ‘ervaren’.

    Fijn weekend, liefs.

  11. 18 april 2013 09:53

    Wat leuk dat je een dier hebt geadopteerd. Ik wist niet eens dat het kon. Ik dacht altijd: je neemt zo’n dier mee of je laat hem daar en dan kan het wel eens slechte met hem aflopen.
    Maar niet dus. Mooie paardenfoto’s. En ja, ik dacht al, wat eet ze daar? Een paaseitje :-) dus.
    Zou je ook een hommel kunnen adopteren?

  12. 27 april 2013 18:11

    je hebt je dus niet verveeld.
    leuke foto’s en wat een goed idee om zo’n dier financieel te adopteren, als je m zelf niet in huis kunt/wilt hebben

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 25 andere volgers

