Skip to content

Nogmaals Artis.

7 mei 2013

Door heel Artis zag je reigers. Vooral in de buurt van water (en vis)  zoals bij de pinguïns, zeeleeuwen en ooievaars.

Tijdens het fotograferen van het zeeleeuwenverblijf vloog er net een reiger voorbij.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deze reiger had zojuist in het water rond de Savanne staan vissen en stond nu in de zon te drogen.

Artis 255

Beneden kon je de zeeleeuwen op ooghoogte bekijken. Wat heel leuk was omdat er twee de hele tijd aan het stoeien waren.

Artis 112

Alles was veel kleiner dan in mijn herinnering. Zo ook de kinderboerderij. Toch was het leuk om deze geitjes naar hun moessie te zien rennen voor een slokkie uierverse melk. Volgens mij was ze de kleintjes een beetje zat want even later liet ze zich op haar zij vallen en konden ze niet meer bij de ‘tap’.

Artis 202

Ineens hoorde ik dit leuke konijn roepen. Of ik de knabbelgroetjes wilde doen aan ene zekere Bella. Natuurlijk hoor, bij dezen dus. :-)

Artis 209

Er gebeurden trouwens wel meer vreemde dingen. Terwijl ik de kamelen en de mest vegende oppasser op de foto zette, bleek thuis dat ik in de gaten gehouden werd door mevrouw Mus. Nou jaaaaa. ;-)

Artis 216

Het Kerbertterras is een rijksmonument en stamt uit 1927/28. Hier doen de leeuwen waar ze goed in zijn. Slapen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De steenbokkenrots blijf ik mooi vinden. Toevallig stond er net eentje op de boog.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een prachtige vogel, de Incastern. Een gelijksoortige vogel, maar dan bruin van kleur, was steeds in een watertje aan het duiken naar voedsel. Terwijl de visjes even verderop in een bak voor het grijpen lagen. Het was vast instinctief voorjaarsgedrag want verderop in het vogelhuis zag ik een vogel met nestmateriaal slepen.

Artis 174

Artis heeft een beperkt oppervlak, zo midden in de stad gelegen. Om verveling tegen te gaan doen ze aan gedragsverrijking. Ma olifant moet moeite doen voor een happie eten en kindlief kan zoet met de bal spelen.

Artis 269

Ik sluit af met deze kleurrijke vogel. Natuurlijk is er nog veel meer te zien en te beleven maar daarvoor moet je er zelf maar een keer naar toe gaan. ;-)

Artis 170

8 reacties leave one →
  1. 7 mei 2013 20:34

    Jullie zijn ware bezige bijen geweest in Artis!

  2. 7 mei 2013 20:40

    Wat een leuke foto’s weer Truus! Een mooie herinnering aan dit uitje!

  3. Willie permalink
    8 mei 2013 00:44

    Leuk om alles weer te zien, Truus.
    Je foto’s zijn mooi geworden, ook dingen die veraf waren heb je er goed op gekregen.
    Heerlijk, die slapende leeuwen. :-)

  4. 8 mei 2013 15:08

    ja eigenlijk zou je er eens heen moeten maar ja,,,,,, maar ja maar ja:-)

  5. 8 mei 2013 16:20

    Mooi verslag en leuk hoe je er namen van webloggers of dieren daarvan bij betrekt. Ik ben wel blij dat ik er niet in voorkwam want dan was ik vast een slapende leeuw geweest.

    Artis is inderdaad klein. Maar ik dacht dat ze met die savanne toch een stukje erbij gekregen hadden wat voordien alleen maar grasveld was. Ach, konden ze maar een buurtje slopen en er dan een stukje bijbouwen. Dat buurtje gaat dan gewoon naar Almere. Daar zitten toch al de meeste Amsterdammers :-)

  6. 8 mei 2013 17:07

    Artis is inderdaad éigenlijk te klein voor een dierentuin, het viel mij ook een beetje tegen toen we er een paar jaar geleden weer eens was nadat ik er héél lang niet geweest was.
    Ik denk dat het wél leuk is als je er in de buurt woont en een abonnement hebt zodat je er regelmatig eens rond kunt wandelen!

  7. 10 mei 2013 08:00

    Gelukkig is Artis groot genoeg voor een aantrekkelijk hangoorkonijn. Bella says: “Hi!” Als het een mannetje is, wil ze graag contact ;-) Ze voelt zich zeer vereerd dat er aan haar gedacht is :-)

  8. 16 mei 2013 14:09

    Mooi verslag en mooie foto’s, kan me niet herinneren dat ik daar ooit geweest ben. :)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 25 andere volgers

