Skip to content

Een herfstwandeling.

30 november 2008

Gisteren was het eigenlijk best mooi weer, ook al hing er een grijs wolkendek, er stond nauwelijks wind waardoor het niet zo heel erg koud aanvoelde. Ik besloot dan ook om maar weer eens naar het asiel te gaan, daar was ik alweer een tijdje niet geweest. Na het gezamenlijk nuttigen van een middagboterham vertrok ik om half twee richting asiel. Ik nam gelijk een doos oud papier mee voor in de papiercontainer die bij het asiel staat en een zak kleding voor de eerstvolgende rommelmarkt. Bij het asiel aangekomen meldde ik me bij de balie voor een asielhond om mee te wandelen. Dit keer kreeg ik Doeke mee, een kruising Drentse Patrijs van 10 jaar oud met heel veel energie, want ja, een jachthond. Ik verliet het gebouw en sloeg linksaf richting een bedrijventerrein, er loopt daar een breed voetpad met links en rechts een groenstrook waarna ik langs een vaart kan wandelen en dan nog een stukje bos. Ik moest er stevig de pas inzetten want Doeke draafde lekker voor me uit, af en toe zijn poot hoog optillend, want er moest natuurlijk gemarkeerd worden! Je zag hem gewoon genieten met zijn neus in de wind, hier en daar werkte hij een grasspriet naar binnen, ging even lekker liggen rollen en op een bepaald stuk volgde hij duidelijk al snuffelend één of ander spoor. Onderweg kwamen we nog langs een vijver met Koi-karpers maar die lieten zich natuurlijk niet zien, voor hen was het toch echt te koud. Na een uur kwamen we weer bij het asiel en werd Doeke weer in zijn kennel gezet. Hij heeft die nacht vast heerlijk geslapen! Daarna ging ik nog even met de asielkatten knuffelen en Gappie gedag zeggen, dat is de asielkat die ik financieel heb geadopteerd. Om half vier kocht ik nog even een zak met kattenknabbels bij de dierenwinkel die daar gevestigd is en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Het was een heerlijke herfstwandeling met een hele lieve hond en onderweg scheen zelfs een waterig zonnetje.

No comments yet

Geef een reactie

