Skip to content

De politiehelikopter.

4 december 2008

Ja hoor, toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik hem weer vliegen, de politiehelikopter. Vorige week zag ik hem ook al toen ik ‘s morgens naar mijn auto liep en een kwartiertje later vlak bij mijn werk. Op mijn Hyves had ik er al een logje aan gewijd dat, vanwege de vele gewapende overvallen op winkels en supermarkten in de provincie Flevoland, de politie nu in de hoogste staat van paraatheid is. Ze hebben maatregelen genomen die de pakkans op de overvallers moet vergroten en daar hoort dus die politiehelikopter bij. Verder is er extra mankracht ingezet, zijn verloven ingetrokken en wordt er extra gesurveilleerd. Petje af dus voor de mensen met de Blauwe Pet want zij moeten nu dus, dankzij een stelletje geboefte, extra hard hun best doen. Geeft die helikopter mij nu een veilig gevoel? Ja, want ze zijn druk bezig om de overvallers te vangen. Nee, want ze hebben het gespuis blijkbaar nog niet te pakken gekregen. Wat me ook te denken geeft is het kostenplaatje wat hier aanhangt, het geld voor al die extra manuren en vooral voor die helikopter. Ik weet dat het nodig is maar het stemt mij triest dat er gemeentegeld (en wie dit verder allemaal meebetalen) hiervoor gebruikt moet worden.

Nu zag ik vorige week op het nieuws dat ze een soort sproeibussen boven winkeldeuren kunnen monteren met een unieke DNA-code zodat besproeide dieven snel(ler) gepakt kunnen worden. Het gaat nu nog om een proefperiode maar als het werkt moeten ze die bussen maar snel overal in Nederland invoeren, het schijnt sowieso preventief te werken. En dan maar hopen dat de straatovervallen niet weer gaan toenemen…..

No comments yet

Geef een reactie

