Skip to content

Luna.

6 december 2008

Vanmiddag ben ik weer naar het asiel geweest. Het zonnetje scheen, ik had nog wat spullen voor de (eerstvolgende) rommelmarkt, wat oud papier en ik wilde gelijk een nieuwe zak kattenbakkorrels kopen. Vandaag kreeg ik Luna mee, een middelgroot, kortharig hondje in de kleuren zwart/bruin. Luna werd voor me opgehaald en bleek een muilkorfje om te hebben, niet als bescherming voor mensen maar omdat dit teefje nog wel eens andere honden kon bijten. Ik besloot hetzelfde rondje als de vorige week te lopen want dan was de kans dat ik andere (asiel)honden tegen zou komen erg klein. Luna bleek al gauw een slim hondje, de eerste helft van onze wandeling probeerde ze steeds om die muilkorf van haar kop af te wrijven. Dit deed ze door of met haar kop laag tussen haar voorpoten over het gras te schuren of door haar voorpoot te gebruiken. Tot twee keer toe lukte het haar ook nog maar beide keren kon ik het muilkorfje weer voorzichtig op zijn plaats schuiven. De eerste helft van onze wandeling scheen het zonnetje maar op de terugweg begon het te regenen, gelukkig niet al te hard en weer bij het asiel aangekomen was het zelfs alweer droog. Na haar eerst nog even afgedroogd te hebben kon ze weer terug naar haar kennel. Onderweg naar huis zag ik de mooiste luchten; blauw, lichtgrijs, donkergrijs en daarachter scheen de zon, niet verwonderlijk dus dat ik op een gegeven moment een regenboog zag. Thuis gekomen heb ik haar op de site van het asiel opgezocht maar daar staat ze (nog) niet op. Verder heb ik goed nieuws, Gappie, de kat die ik financieel geadopteerd had is geplaatst. Hoera voor Gappie! De volgende keer ga ik dus weer een nieuwe asielkat uitzoeken, ik heb er al één op het oog, Boeffie. Hierbij een link met een foto van Boeffie.  *KLIK*

No comments yet

Geef een reactie

