Skip to content

Shirley, het stofzuiggebeuren.

12 december 2008

Ja, ja zelfs over iets wat zo saai is als stofzuigen heb ik wel wat te vertellen want dat apparaat werkt me soms aardig tegen. Zo kan het wel eens gebeuren dat ik een ruk aan dat ding geef dat ie mee moet komen en dan ineens…. stilte! Heb ik per ongeluk de stekker uit het stopcontact getrokken omdat ik aan het einde van mijn snoer was. Zucht! Het komt ook wel eens voor dat iemand het nodig vindt om die stekker uit het stopcontact te trekken, zelfs de directeur van het labobedrijf kon dat een keer niet laten. O,o wat zijn we leuk! Weer een andere keer gaat dat ding zelfs voor dood liggen met alle vier zijn wieltjes omhoog, het kreng! Zijn snoer werkt ook regelmatig tegen door ergens achter te blijven haken of in de knoop te gaan zitten waardoor ik qua lengte nog maar een half snoer heb. Grrrr! Het hendeltje aan het mondstuk is soms zo vals dat ie de snoertjes die uit de plintgoten steken er gewoon uittrekt zodat iemand ineens geen telefoon- of computerverbinding meer heeft. Het rotding! En hoewel de meeste kantoorlui meteen maken dat ze wegkomen als ik met mijn stofzuiger verschijn heb je er ook lastpakken mensen bij die gewoon blijven zitten zodat ik tot op de centimeter nauwkeurig om ze heen moet zuigen waarna ik ze moet vragen of ik het laatste stukje onder hun stoel ook mag doen. Maar soms ga ik gewoon zitten en laat iemand anders stofzuigen zoals die keer dat ik half ziek was en iemand van de administratie spontaan zijn eigen werkplek ging zuigen, de lieverd. Terwijl de secretaresse van het cijfertjesbedrijf het soms zo koud heeft (ondanks de warme kachel) dat ze als gunst haar eigen kamer mag stofzuigen om weer een beetje warm te worden. Is dat nou niet aardig van mij?!

No comments yet

Geef een reactie

