Skip to content

The happy cleaning-woman.

18 december 2008

Ons aller bekende Plato schreef laatst als reactie op een Shirley-verhaal het volgende: “Ik verwonder me nog steeds dat jij schoonmaakster bent geworden. Was dat nou nodig? Vraag ik me af. Je kan toch veel meer.”  Welnu, dat beschouw ik natuurlijk als een prachtig compliment en daarom zal ik proberen uit te leggen hoe dat zo gekomen is. Na ruim 27 jaar achter een kantoorbureau gezeten te hebben wilde ik geen baan meer waarbij je de hele dag moest zitten dus toen dit baantje toevallig op mijn pad kwam heb ik het (na enige aarzeling) aangenomen. Een feit is ook dat de banen niet voor het oprapen lagen (en liggen) voor een zwaar slechthorende met alleen een MAVO-4 diploma. Alles met telefoonwerk of veel met mensen moeten praten valt al af en je wilt niet weten wat voor diploma’s je vandaag de dag wel niet nodig hebt voor een beetje behoorlijke baan. Hoewel dit dus niet mijn droombaan is heeft het wel vele voordelen: de werktijden bevallen me (’s morgens van 9 tot 12 en van 9 tot 1), het is in mijn woonplaats, het zelfstandig zijn (ik werk graag alleen), het dienstbaar zijn (wat me wel ligt), het is beter voor me want ik hoef nu niet naar een dure sportschool en bovendien kan ik zo toch de mij vertrouwde kantoorsfeer opsnuiven. Het allerbelangrijkste vind ik echter het goede tot zeer goede contact wat ik met de meeste mensen in dit pand heb, zonder hen zou ik deze baan bij lange na niet zo leuk vinden. Het enige waar ik moeite mee heb is het feit dat ik sinds juli vier ochtenden in plaats van de oorspronkelijke drie moet werken maar goed, het is niet anders.

No comments yet

Geef een reactie

