Skip to content

Een rommelig Oudjaar, een rustig Nieuwjaar.

1 januari 2009

Gisteren (oudejaarsdag) ging de wekker gewoon om half 8 want er moest gewerkt worden. Kort voor ik de deur uit ging ontdekte ik dat de kraan in de keuken lekte. Geen probleem, man was vrij dus die zou dat wel even in orde maken. Op het werk mocht ik lekker van de oliebollen meesnoepen en kreeg ik op de valreep nog een kerstpakket in mijn handen geduwd, een onverwachte meevaller. Om 12 uur was ik klaar en ging met kerstpakket huiswaarts. Thuis aangekomen wachtte mij een onplezierige verrassing. Man bleek net bezig om de hoofdkraan van het water af te sluiten want er was iets mis gegaan. Bij het verwisselen van de kraan was de (gelaste) leiding los geraakt met als gevolg een waterballet. Alsof dat al niet erg genoeg was, was het ook nog eens in een onmogelijke hoek. Wat betekende dat het keukenblok van zijn plaats moest om er bij te kunnen. Gelukkig dat de bouwmarkt gewoon open was want hij had een knel-koppeling nodig om die leiding te repareren. Om een lang verhaal kort te maken, om half 6 was hij klaar en stond het keukenblok weer op zijn plek. Had hij nog net genoeg tijd om zich op te frissen en gezamenlijk een boterham te eten want om 7 uur werden we bij zijn moeder in Amsterdam verwacht. De autorit duurde slechts een half uur want het was niet druk op de weg. Mijn moeder was ook uitgenodigd, die was er al. Met z’n viertjes hebben we een rustige, gezellige avond gehad. Om 1 uur reden we weer naar huis met medeneming van mijn moeder, die zou bij ons slapen. Om 3 uur gingen de luikjes dicht en was ik meteen vertrokken. Vanmiddag om half 2 heb ik mijn moeder op de trein naar Amsterdam gezet en uitgezwaaid.

Update naar aanleiding van de opmerking van Rietepietz: op 1 januari uitgeslapen tot kwart voor 10. Met z’n drieën ontbeten, mijn moeder "De pet van Truus" laten zien, de laatste oliebol/appelbeignets opgegeten, meegekregen zelfgemaakte kippensoep van schoonmoeder gegeten en me verder rustig gehouden want ik had hoofdpijn.

No comments yet

Geef een reactie

