Skip to content

Don't worry, be happy!

9 januari 2009

Afgelopen dinsdag (6 januari) was het láát geworden op mijn werk. Tien voor 2 in plaats van 1 uur. Alles zat die dag dan ook tegen. Het begon al met het opstaan. Ik kon er na twee redelijk luie weken niet meteen uitkomen en stond zodoende een kwartier later op. Normaal helemaal geen probleem hoor maar natuurlijk zat die ochtend alles tegen met als klap op de vuurpijl het krabben van de autoruiten. Kwam ik kwart over 9 pas op mijn werk aan terwijl ik om 9 uur moet beginnen. Kom, dacht ik, laat ik eerst even de mannen van de administratie Gelukkig Nieuwjaar wensen (het labobedrijf was bijna twee weken dicht geweest). Nou, dat “even” kon ik wel vergeten want er moest meteen bij gekletst worden hoe we onze feestdagen doorgebracht hadden. Was het al half 10 voordat ik aan de slag kon. Een beetje tempo maken lukte ook al niet echt, wat ontwent een mens toch snel! Om een uur of 11 ging ik bij de secretaresse van het cijfertjesbedrijf zitten om mijn boterhammetje op te eten. Krijg ik me toch een opvlieger! Zij zag mijn kop hoofd knalrood worden, sprong op en ging meteen een enorm glas ijskoude Spa blauw uit de koelkast voor me halen. Nu kan ik zulk koud water niet in één keer opdrinken met als gevolg dat ik daar ook langer bleef zitten dan de bedoeling was. Zodoende was ik om 1 uur nog lang niet klaar met mijn werk. Nu is mijn verantwoordelijkheidsgevoel dusdanig dat ik dan maar gewoon doorwerk. Ik weet dat ik mijn werk binnen de mij gestelde tijd af kan krijgen. Lukt dat niet dan is het eigen schuld, dikke bult en gewoon doorgaan. Niemand die daar een probleem mee heeft, ikzelf ook niet.

Moest ik gelijk aan dit nummer denken:

">Don’t worry, be happy!

No comments yet

Geef een reactie

