Skip to content

Gedichtjes voor Willie.

7 februari 2009

Een hele poos terug had mijn zus Willie, aangestoken door mijn enthousiasme, een haiku/senryu geschreven over haar rode je-weet-wel kater Micky. Het was een aardig gedichtje maar hij liep niet helemaal lekker. Daarom vroeg ze mij om er ook één te schrijven, wat ik natuurlijk graag deed. Omdat ik het leuk vind om steeds drie gedichtjes te maken heb ik er nog twee bij verzonnen. Ze gaan over de verschillende levens stadia van de kat. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.

—–

kittens, jong en speels

buitelen over elkaar

opgaand in hun spel

———————-

volwassen kater

liggend in de ochtendzon    

glanzend rode vacht

——————–

hoogbejaarde poes

mager lijf, mottige vacht

ogen moe en dof

No comments yet

Geef een reactie

