Skip to content

Verstoppertje spelen met de maan.

15 maart 2009

Tot onze blijdschap was het maandagavond 9 maart goed weer zodat we eindelijk weer eens met de paarden het bos in konden. De paarden hadden de ochtend in de wei doorgebracht en ’s middags in de jeugdlessen gelopen zodat ze niet al te fris zouden zijn. Toen ik Worlino uit de buitenbox haalde schrok ze gelijk ergens van, trok zowat mijn arm uit de kom en begon flink te snuiven, o jee. Het was nog niet helemaal donker toen we even na 7 uur met een grote groep paarden vertrokken. We begonnen al vrij snel te draven en gingen gelijk het eerste galoppeerpad op. Het was de bedoeling dat we op dit pad bleven draven maar Worlino wilde alleen maar galopperen. Ik liet haar maar begaan want je kunt beter een rustig handgalopje aanhouden dan met haar te gaan vechten. Ondanks de donkere wolken die voorbij dreven was het licht genoeg en af en toe liet de maan zich zien. Zo reden we door de bossen naar een brug over De Vaart. Nadat we die brug overgestoken waren gingen we aan de overkant weer richting manege. Langs De Vaart kun je ook lekker galopperen maar Worlino was een beetje opgefokt en sloeg af en toe behoorlijk met haar hoofd, de lastpak. Na een stappauze wilde ze niet meteen aangalopperen, het paard achter mij ging in draf voorbij en hup, ze sprong zo een meter opzij, richting een sloot… Nadat we een tuibrug voor fietsers overgestoken waren kwamen we bij een lang galoppeerpad langs een ander water. Ondertussen had de maan vrij spel gekregen en konden wij dit pad in een stevige galop nemen. We hadden grotendeels een flink tempo gereden met als gevolg dat we 10 voor 9 al terug waren. De volgende dag had ik wat spierpijn in mijn bovenbenen maar dat kon me niks schelen want het was een heerlijke rit geweest.

No comments yet

Geef een reactie

