Skip to content

Een dagje Amsterdam.

25 maart 2009

Afgelopen zondag (22 maart) was het perfect weer voor een dagje Amsterdam. Man en ik namen de trein van over twaalven naar Amsterdam CS. We besloten via de toeristische route naar mijn moeder in Oud-Zuid te wandelen en doken de Nieuwendijk op richting de Dam. Tjonge, jonge wat was het druk in de binnenstad. Bijna alle winkels waren open en er liepen vogels van allerlei pluimage rond. Op de Dam waren niet alleen de welbekende duiven maar ook “levende standbeelden”, altijd grappig om naar te kijken. Voorbij de Dam gingen we verder via de Kalverstraat om voor het einde de Heiligeweg op te gaan. Hier zit een Fair Trade Shop waar ik de chocolade kocht die medeweblogster Maryan (en ik) zo lekker vindt. We vervolgden onze weg via de Leidsestraat naar het Leidseplein en staken daar over om via de Vondelstraat bij het Vondelpark te komen. In het Vondelpark hebben we even uitgerust en van de gekochte chocolade gesnoept. Even later liepen we door de van Baerlestraat langs het Stedelijk Museum en het Concertgebouw helemaal naar het Roelof Hartplein en de Roelof Hartstraat. Aan het einde van deze straat staken we een brug over naar de Ruysdaelkade die overging in de Jozef Israëlskade. Op een gegeven moment gingen we linksaf de Mesdagstraat in en toen waren we bijna bij mijn moeder. Gelukkig was mijn moeder thuis zodat we even gezellig bij konden praten en uitrusten. Na een uurtje stapten we weer op om naar mijn schoonmoeder te wandelen die in Oost woont. Via de Lutmastraat en de Tolstraat kwamen we bij de Amstel die we ter hoogte van de Ceintuurbaan overstaken. Nu doken we de 1e Oosterparkstraat in om voor het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis via de Iepenweg naar de Vrolikstraat te lopen waar mijn schoonmoeder woont. Mijn schoonmoeder was niet thuis dus besloten we meteen naar het Muiderpoortstation door te lopen om daar de trein naar huis te nemen. Om half vijf waren we weer thuis in Almere, moe maar voldaan.

No comments yet

Geef een reactie

