Skip to content

Zandstormen in Twente.

20 april 2009

Afgelopen vrijdagavond (17 april) gingen we met een groep van mijn manege naar het Twentse Markelo voor een weekeindje paardrijden bij Erve Meenderinkboer waar we om 9 uur aankwamen. We kregen een korte rondleiding waarna we onze spullen naar de slaapkamers brachten. Snel uitpakken en naar de gezellige zithoek om te kletsen, te drinken en van onze meegebrachte lekkers te snoepen. Zaterdagochtend ontbeten we binnen waarna de paarden ingedeeld werden. Na de paarden gepoetst en gezadeld te hebben vertrokken we voor een rit van 1,5 uur in de nabije omgeving. Het was zulk mooi weer dat we bij terugkomst lekker buiten geluncht hebben. ’s Middags maakten we een rit van 2 uur naar weer een ander stuk gebied. We genoten onderweg van de mooie omgeving en het heerlijke zonnetje. De paarden moesten in een bepaalde volgorde lopen en ik had de pech dat ik achteraan moest. Het was namelijk droog, heel erg droog! Bij een flinke galop moest ik mijn ogen tot spleetjes dichtknijpen vanwege al het zandstof dat opwaaide. Gelukkig kwam de wind ook wel eens van opzij en dan had ik er geen last van. Uiteraard hadden we ’s avonds flink trek en stortten we ons op de overheerlijke maaltijd met ijs toe. Zondagmorgen ontbeten we buiten waarna we op pad gingen voor een dagtocht van 4 uur. We reden een stuk dezelfde route als zaterdagmiddag om daarna een bosgebied in te trekken. In het bos heb je natuurlijk geen zijwind waardoor ik bij elke galop de volle laag kreeg. Op een gegeven moment was ik een beetje achter geraakt en toen zag ik de paarden voor me niet eens meer, al wat ik zag was één grote stofwolk. Na 2 uur gereden te hebben kwamen we bij een grote schuur in het bos, hier konden we de paarden vastzetten om te gaan lunchen. Na de lunch reden we in 2 uur via wat routes weer terug naar de manege. Ik zag eruit als Zwarte Piet en dook meteen onder de douche. Nog lekker nakletsen tot half 7 en toen gingen we weer huiswaarts. Het was een fantastisch maar zeer stoffig weekeinde!

Het hele weekend heb ik op Rocky gereden, een Fjord kruising.

No comments yet

Geef een reactie

