Skip to content

WOW Analyse.

16 augustus 2009

Gerda is bij haar vriendin Martha op de koffie. Ze zitten gezellig te kletsen tot Gerda ineens, met een ernstig gezicht en tussen twee happen cake door, zegt: ‘Ik moet je iets vertellen, ik maak me de laatste tijd zorgen over Jan.’ ‘Hoezo’ vraagt Martha, ‘is er iets gebeurd dan?’ ‘Nee, dat niet, maar ik hoor hem al een paar maanden over een vrouw praten en nu ben ik bang dat hij vreemd gaat.’ ‘Vreemd gaat? Jan? Dat lijkt me helemaal niets voor hem. Hij is stapelgek op je!’ ‘Ja, dat weet ik wel, maar ik hoorde hem een tijd terug, per ongeluk, over haar praten met zijn vrienden. Ik schonk er eerst geen aandacht aan maar op den duur werd ik achterdochtig. Ik ging er op letten en hoorde hem zeggen hoe goed ze wel niet is. Geweldig zelfs! Het toppunt was toen hij aan zijn vrienden vroeg hoe ze zijn A.L. vonden. “Zijn” A.L. nota bene!’ ‘Vreemd’, reageert Martha. ‘Heb je hem wel eens ergens op kunnen betrappen? Gedraagt hij zich soms anders, ruikt hij naar een ander luchtje of zo iets?’ ‘Nee, dat niet’ antwoordt Gerda aarzelend. ‘Behalve de dingen die ik gehoord heb, heb ik helemaal niets om mijn vermoedens te bevestigen.’ ‘Weet je wat’, roept Martha. ‘Je moet het hem gewoon op de man af vragen. Eens zien wat hij dan te zeggen heeft.’ Die avond trekt Gerda de stoute schoenen aan en roept tegen de zich van geen kwaad bewuste Jan:

‘Wie is Ana-Lyse?!’

No comments yet

Geef een reactie

