Skip to content

WOW Ontregeling.

7 februari 2010

Twee weken geleden hadden man en ik een crematie in Amsterdam van een goede kennis. Na afloop reden we de stad uit op weg naar de ringweg die ons terug naar Almere zou voeren. Zie ik ineens een auto van links komen waarvan de bestuurder zonder op of om te kijken linksaf slaat en pardoes, als een botsautootje op de kermis, tegen ons aan rijdt. Zijn rechterkoplamp eraf, wij linksachter blikschade. We zochten een veilige plek op om een schadeformulier in te vullen waarna we onze weg vervolgden.

Een week later bracht ik onze auto naar een schadeherstelbedrijf en kreeg een leenauto mee. Het was even wennen aan dit pittige karretje, vooral de remmen. Waar ik bij onze eigen auto het rempedaal stevig in moet drukken om te stoppen vloog je bij deze auto dan zowat door de voorruit. Maar goed, dat wende snel. Te snel merkte ik toen ik onze auto weer op kon halen.

Als nieuw stond ie te glimmen op het parkeerterrein. Blij reed ik het terrein af, sloeg linksaf en zag even verder een dubbele vrachtwagen van rechts komen die linksaf sloeg, het straatje in waar ik reed. Automatisch remde ik want zo’n combinatie snijdt je de weg af. Tot mijn grote schrik vertraagde de auto wel maar rolde gewoon door. ‘Hij remt niet!’ dacht ik in paniek en trapte het rempedaal volledig in! Vlak voor de grote achterwielen van de vrachtauto stond ik, eindelijk, stil!

Dit incident zorgde even voor een ontregeling van mijn hartslag!

No comments yet

Geef een reactie

