Skip to content

Het leven is een soap.

23 februari 2010

Zoals jullie in een eerder logje konden lezen had ik een poosje terug een leenauto mee. Dat was wel even wennen aangezien ik normaal alleen in onze eigen auto rij. Het begon al gelijk met het instappen. Ik ben niet zo groot dus moest de stoel een kilometer naar voren geschoven en een halve meter opgekrikt. De remmen reageerden veel directer waardoor ik bij het eerste ritje, als een beginneling in een lesauto, hortend en stotend tot stilstand kwam. Maar goed, na drie dagen was onze auto klaar en moest ik de leenauto afgetankt inleveren. Geen probleem natuurlijk. Dacht ik…

Vlakbij het herstelbedrijf bevindt zich een groot tankstation. Ik rij naar de eerste de beste pomp en stap uit. Verdorie, die is alleen voor pashouders! Ik stap weer in en  zet hem bij een andere pomp. Gelukkig, die is ‘normaal’. Weer stap ik uit en zie nu dat de tankdop aan de ándere kant zit dan ik gewend ben. Grmbl. Weer ingestapt en de auto een stukje naar voren gezet zodat de slang achterlangs kan. Zo, nu de dop eraf. Hè, er zit geen sleutelgat in het afsluitdeksel… Ik duw ertegen maar nee, hij klapt niet open. Ik probeer het klepje met mijn nagels open te trekken. Noppes. Vertwijfeld kijk ik om me heen. Maar nee hoor, als je een vent nodig hebt is ie in geen velden of wegen te bekennen! Dan maar naar binnen en daar hulp vragen. De vrouw bij de kassa roept een collega en er verschijnt een vrolijke, jonge meid. Samen lopen we naar de auto en ook zij begint aan het klepje te morrelen. Zoals verwacht, zonder resultaat. Dan krijgt de slimme meid een idee. Ze loopt naar de bestuurderskant, trekt de deur open en zoekt een knopje. Verhip, er zit een ontgrendelingsknopje in de deur. Ze drukt er op en ja hoor, het klepje springt open. Hè,hè, eindelijk kon ik tanken.

Na betaald te hebben rij ik naar het herstelbedrijf en zie de achterruitenwisser in de intervalstand wissen. Het regent niet (meer) dus verzet ik het handeltje, gaat ie sproeien! Een andere kant op, gaat ie sneller wissen… Wat ik ook probeer, hij blijft wissen. Ondertussen ben ik al bij het herstelbedrijf aangekomen dus laat ik het maar zo.

Afgelopen zaterdag reed ik achter zo’n zelfde merk auto (ander type) waarvan de ruitenwisser voor joker stond te wissen op een droog raam. Jullie begrijpen vast wel dat ik toen wel even moest grinniken.

No comments yet

Geef een reactie

