Skip to content

WOW Draaikonterij.

1 maart 2010

Man en ik zitten samen op de bank televisie te kijken als Kitty bij mij op schoot springt. Ze loopt door naar man, zet haar motortje op vol vermogen en gaat liggen. Om even later weer op te staan en naar mijn schoot over te stappen. Dit herhaalt zich ettelijke keren tot ze uiteindelijk besluit dat mijn schoot het lekkerste ligt. Bovendien moet er steeds, volgens een oeroud ritueel, een paar keer rond gedraaid worden voordat ze neerploft.

Zit ik op de bank, zie ik Nickie bij de schuifdeur naar de achtertuin miauwen dat ze eruit wil. Ik sta op, loop naar de deur en doe hem open. Ze stapt naar voren en met haar kop door de deuropening snuift ze uitgebreid de luchtjes van buiten op en controleert hoe koud en/of nat het is. Ze besluit om niet te gaan dus doe ik de deur dicht en ga weer op de bank zitten. Even later komt ze miauwend naar de bank en begint me kopjes te geven. Om vervolgens weer bij de schuifdeur te staan roepen dat ze er uit wil. Gelaten sta ik op en ja hoor, dit keer wil ze wel naar buiten. Ik doe de deur achter haar dicht en meteen draait ze zich om en begint geluidloos achter het glas te miauwen dat ze er weer in wil. Ik doe weer open maar in plaats van dat ze naar binnen gaat, gaat ze aan de deurpost staan snuffelen!  Zucht….

Katten zijn ware meesters in draaikonterij!

No comments yet

Geef een reactie

