Skip to content

WE-300 Zorg.

5 maart 2010

In zichzelf mopperend en met een gezicht dat op onweer stond ijsbeerde W.P. door zijn kantoor. Hij had net de nieuwste kijkcijfers binnengekregen en die waren nog slechter dan de vorige. En ook al had hij een heel team, overigens uitstekende, krachten voor zich werken, als hoogste baas van de zender voelde hij zich persoonlijk verantwoordelijk voor de afnemende cijfers.

Ze hadden voor een zo gevarieerd mogelijk aanbod gezorgd voor een zo breed mogelijk publiek. Het afgelopen jaar had hij een paar keer opdracht tot een opiniepeiling onder de kijkers gegeven en op basis van de respons hadden ze de programmering aangepast. Natuurlijk had hij zijn eigen voorkeuren maar toch probeerde hij zo goed mogelijk op zijn kijkers in te spelen. Een welhaast onmogelijke opgave bleek wel. De wereld en de huidige technologie veranderden zo snel en ook de kijkers en hun kijkgedrag waren geen constante factor.

In gedachten liet hij hun programma’s de revue passeren. Lange films, korte films, praatshows met bijzondere gasten en diepgaande interviews, reisverhalen, vervolgseries, komische programma’s maar ook maatschappij kritische programma’s en, niet te vergeten, de muziekprogramma’s. Wat kon hij in hemelsnaam nog doen om de cijfers weer op te krikken? Er zat niets anders op dan een spoedvergadering met zijn belangrijkste medewerkers te beleggen zodat ze punt voor punt hun aanbod door konden nemen.

Die middag en de hele avond voerden ze verhitte discussies. Ze gunden zichzelf nauwelijks de tijd om de bestelde broodjes te nuttigen. De één vond dit, de ander vond dat maar uiteindelijk, tegen twaalven, kwamen ze tot een compromis. Eerst maar eens slapen en dan zouden ze de volgende dag hun plannen verder uitwerken.

Zijn promotiemedewerkster T. kwam met het idee om een landelijke postercampagne te voeren met als slogan: ‘Bij welke zender moet je zijn? Plato op de lijn!’

Update: lieve mensen, gezien de diverse serieuze reacties is de, door mij beoogde, relativerende humor niet helemaal overgekomen… 😉

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: