Skip to content

Paasrit.

8 april 2010

Ietwat gespannen stapte ik zondagmorgen in de auto om naar de manege te gaan. De paarden waren van de winter weinig buiten geweest waardoor ze vast jolig zouden zijn in het bos.

Volgens de indeellijst moest ik op Worlino. Dat was even slikken want die kan aardig lastig zijn als ze fris is. Ze was niet zo vies zag ik met poetsen. Dan hadden ze die nacht niet in de wei gestaan en daardoor vast nog iets vrolijker.

Nadat  iedereen opgestegen was verlieten we om half 10 het erf. We bleven heel lang stappen voordat onze ‘juf’ een drafje aandurfde. Gelijk gaf er eentje een bok en een paar paarden, waaronder Worlino, begonnen te galopperen. Ik liet haar maar begaan, beter een rustig galopje dan haar nog meer opwinden door te proberen te draven.

Het duurde lang voor de juf een galop inzette, wat aardig goed ging. Een enkel paard deed vervelend maar was toch onder controle te houden. Bij een volgende galop ging het minder goed en werd er een ruiter afgegooid. Het duurde even voor hij weer zat en we in stap verder gingen. Dit oponthoud was Worlino net iets te veel geweest. Ze wilde alleen nog maar galopperen en ik voelde de enorme spanning in haar lijf. Pas na een paar honderd meter begon de spanning weg te ebben.

Op een gegeven moment was ik zelf degene die er bijna aflag omdat ze ineens vanuit de galop een noodstop maakte. Ik werd naar voren geworpen, verloor mijn linkerbeugel en helde vervaarlijk naar links over. Het was mijn geluk dat ze rustig bleef stappen zodat ik mijn evenwicht kon hervinden. Phew….  Bij de laatste galop had ik haar helemaal onder controle en dat was echt genieten!

Moe maar voldaan reden we om half 1 het erf weer op.

——————————————————

Dit was mijn WE-300  LINK.

No comments yet

Geef een reactie

