Skip to content

Geen poesje om…

14 juni 2010

Het kostte me enig vangwerk voor ik Nickie in haar transportmand had. Ze moest mee naar de dierenarts voor haar jaarlijkse inenting. Gelijk maar een injectie tegen vlooien, dan zou ze voor een half jaar beschermd zijn. Ze liet luid en duidelijk horen dat ze hier niet mee eens was. Pech gehad want ik pakte de mand en zette hem in de auto.

Eenmaal in de behandelkamer waarschuwde ik de dierenarts dat ik niet wist hoe ze zou reageren als ze twee injecties achter elkaar zou krijgen. Het zoete poesje kan namelijk ‘ontploffen’ tot een gevaarlijke tijger! Geen nood, ze zou de assistente haar stevig vast laten houden. Het korte lichamelijke onderzoek ging goed, evenals de eerste injectie. Bij het terughalen van de tweede naald was voor Nickie de maat vol. De assistente hield haar niet meer en met één grote sprong stond ze bij de deur. Vlug zette de assistente de transportmand naast haar neer maar helaas, ze stapte er niet in.

Wat ze toen deed is haast niet te beschrijven: ze spurtte naar het raam, klom tegen het ijzeren traliewerk (tegen inbrekers) omhoog (ik greep haar maar moest weer loslaten) en verdween over een ruim twee meter hoge wand. Een wand die moet voorkomen dat er huisdierpatiënten achter een pilaar verdwijnen. Daar stonden we dan…

De pientere assistente greep een schroevendraaier en begon alle schroeven eruit te halen. De dierenarts greep een vlijmscherp mesje en sneed de kit door waarmee die wand vastgelijmd zat. Een paar keer rukken en de wand was los! Waarop ik nog net een stoffig achterlijf met een hele dikke staart achter die pilaar zag verdwijnen. De ontstane opening was te smal om er door te kruipen dus werd er een zwabber gepakt. Na enig porren in het ‘niets’ kwam Nickie, godzijdank, tevoorschijn en rende (opnieuw) naar de deur. Ondertussen had ik speciale leren handschoenen gekregen zodat ik haar veilig kon pakken. Dat was maar goed ook want ze krabde en beet lustig om zich heen! Snel in de transportmand gezet en dit hachelijke avontuur was weer voorbij.

Er staat nu een notitie in de computer bij haar gegevens: HANDSCHOENEN!!!

No comments yet

Geef een reactie

