Skip to content

Vampier, duivel en andere kwellers.

1 juli 2010

Vanmorgen ging mijn slaapverstoorder om half 8 en bezweet van de zomerse temperatuur die wedijverde met kwelgeest opvlieger dook ik de douche in. Opgefrist at ik mijn ochtendbammetjes om even later op de fiets naar de dokter te vertrekken. Zijn assistente (de vampier) had vorige week drie buisjes bloed afgetapt omdat ik wilde weten wat de waarden waren van mijn glucose en cholesterol. Ik kon gerust zijn, beide waren binnen de normen. Op de terugweg deed ik gelijk even boodschappen die ik in de zadeltassen van mijn ijzeren ros propte. Weer thuis wachtte het stofzuigmonster op me die vond dat het huis gezogen moest worden. Dit tot ergernis van Nickie die de poten nam. Na een uurtje was de rode olifant verzadigd en kon ik door naar de volgende monstertjes, de drie kittens van een buurvrouw die nu zes weken zijn. Moederpoes eten gegeven, met de kittens gespeeld die een dolle bui hadden en hop, door naar de volgende onderneming. Het koekblik bracht me naar het dierenasiel waar ik een ouwe duvel toegewezen kreeg om mee te wandelen. Diablo, de enigszins stramme kruising Stafford, zwart/bruin gestroomd met een witte snoet van ouderdom. Na de wandeling verdween ik in de kattenverblijven om de in zachte velletjes gestoken tijgertjes te knuffelen. Oppassend dat ik geen haal kreeg die niet eens voor mij bedoeld was maar voor een soortgenoot. Om half vier weer naar huis, koken, eten en met de heilige koe naar de paarden. In de omgeving van de manege kwamen we woestijngeesten tegen die grote stofwolken op lieten waaien. Onder gestoven zat er maar één ding op, de dag eindigen zoals hij begonnen was, met een douche.

No comments yet

Geef een reactie

