Skip to content

De vakantie.

27 augustus 2010

De eerste week van onze vakantie begon goed. Het was zulk mooi weer dat we twee keer naar de Zeumerse Plas bij Voorthuizen zijn geweest. Een uur fietsen heen, lekker zonnen en zwemmen, een uur fietsen terug. In de tweede week waren we een paar dagen thuis voor de verjaardag van mijn moeder. Ze hoefde alleen maar jarig te zijn. Wij deden de boodschappen, het stofzuigen, zorgden voor het eten en de afwasmachine mocht de vuile vaat doen. Het was een rustige dag aangezien verschillende familieleden al op bezoek waren geweest. Tja, dat krijg je als je in de zomervakantie jarig bent.

Helaas voor mij was kwelgeest Parodontitis ook meegereisd naar de caravan. Donderdagnacht kwam hij me wakker maken. Met een paracetamol joeg ik hem weer weg zodat we de volgende dag ongestoord een mooie fietstocht konden maken. Parodontitis echter was niet voor één gat te vangen dus kwam hij vrijdagnacht weer spoken. Gelukkig heb ik ‘m onder de duim weten te houden tot ik dinsdagmorgen bij de plaatselijke tandarts terecht kon. Zelfs de zondag met bezoek van familie dat met een etentje werd afgesloten heb ik niet laten verzieken. De tandarts sprak het doodsvonnis uit en daar ging weer een kies…

Natuurlijk heeft het in die drie weken ook geregend, dan ging ik puzzelen en Frans klussen. Hij is momenteel bezig met het opknappen van de (caravan)badkamer.

Bij het rijtje bezochte plaatsen in mijn vorige logje (Webloggers) ben ik Wageningen vergeten te vermelden. Het centrum hadden we al vrij snel bekeken dus liepen we een dijkje op. Daarachter bleek een mooi natuurgebied te liggen, de uiterwaarden van de Neder-Rijn. Aan het einde van onze wandeling door dit gebied kwamen we langs een oude steenfabriek, De Bovenste Polder uit 1923.

Tijdens de jaarlijkse kunst- en hobbymarkt bij het naastgelegen recreatieoord De Pelikaan kocht ik een fraaie reproductie van reeën in de sneeuw, compleet met lijst. 

No comments yet

Geef een reactie

