Skip to content

Doeke.

3 december 2010

Buiten is het wit maar de zon schijnt. Dik aangekleed met een legging onder mijn spijkerbroek en meerdere lagen bovenkleding stap ik in de auto en rij naar het dierenasiel. Bij de vraag met welke hond ik wil lopen antwoord ik dat ik het leuk vind om met Doeke te wandelen. Een Drentse Patrijshond van 12 jaar oud waar ik al een aantal keren mee gewandeld heb. Doeke is enthousiast en geniet van zijn uitje, net als ik. Met zijn neus laag over de grond schiet hij van hot naar her door de sneeuw, allerlei sporen volgend. Het kan niet anders of zijn reukcellen maken overuren. Na een uur stevig doorlopen, onderbroken door gesnuffel en geurvlaggetjes uitzetten, zijn we alweer bijna bij het asiel terug als ik een reiger laag over zie vliegen. Ogenschijnlijk gevolgd door een wit busje dat vlakbij ons stopt. Er gaat een raampje open en er verschijnt een enorm schiettuig dat ergens op mikt. Ik wijs naar een sloot waar twee blauwe reigers staan te vissen maar nee, dat is niet hun doel. Ze hebben een vos gespot en die proberen ze te schieten. Gelukkig met een camera en niet met een geweer denk ik bij mezelf en wandel weer verder. Tenslotte is Doeke een jachthond en ik heb geen zin om (bijna) meegesleurd te worden als meneer de vos mocht ontdekken.

Wie nieuwsgierig is hoe Doeke eruit ziet kan **hier*  klikken en even naar beneden scrollen tot de naam. Nieuwsgierig naar de info, klik op de foto.   

No comments yet

Geef een reactie

