Skip to content

Stokje.

12 december 2010

Geheel onverwachts kreeg ik van mede weblogster Hanneke vrijdag een stokje toegespeeld . Of ik even een verhaaltje wilde schrijven met mijn favoriete woord. En nee Hanneke, dat is (net) niet paard maar chocola(de). Paard staat op een gedeelde tweede plaats, samen met poes.

Met chocola heb ik een haat/liefde verhouding. Het geeft troost bij verdriet, je (vr)eet er stress mee weg en het is gewoon verslavend lekker! Maar… het is slecht voor hart en bloedvaten. Zeker als je er grote hoeveelheden van weg kaant.

Gelijk een alcoholist niet van spiritualiën af kan blijven of een verstokte roker niet zonder nicotine kan, kan een chocoholic niet zonder cacao.
Is het jullie wel eens opgevallen dat je bijna overal een product met dit goedje kunt kopen. Niet alleen gigantische hoeveelheden in de supermarkten, van ontbijt tot het koekje bij het bakkie leut in de avond maar zelfs bij bouwmarkten. Heel strategisch opgesteld bij de kassa zodat mensen die in de rij staan te wachten haast automatisch verleid worden.
En wat te denken van de treinstations en de benzinepompen. Zelfs op onze manege staat een snoepautomaat. Gelukkig een beetje verdekt opgesteld in een hoekje op een plek ver van de bar waar we na het rijden nog even wat drinken.
Doet me er aan denken dat in de winter bij min 10 een beker warme chocolademelk ook niet te versmaden is.

Ooooooh chocolade…  Vooral melk/praline ben ik gek op. Ik herinner me die ene keer dat ik een chocoladeletter voor Sinterklaas had gekocht, bij een goede banketbakker. Elk stukje smolt op mijn tong, een ware sensatie voor mijn smaakpapillen. Zo lekker had ik het zelden geproefd.

Paardrijden doet me goed, op een paard gezeten heb ik geen last van mijn verslaving. Dan geniet ik, vooral van een mooie buitenrit. Het liefst op eentje die uit zichzelf lekker vlot voorwaarts gaat zodat ik hem/haar niet met een stokje aan hoef te sporen.

One Comment leave one →
  1. 3 januari 2011 19:18

    Oh chocolade…veel te lekker! Ik ga er gewoon van kwijlen als ik eraan denk. En toch heb ik vanmiddag nog 2 chocoladehazelnootballen gegeten…jammie!
    Nee, het stokje laat ik liggen, ben niet zo van het verzinnen!
    Leuke log hoor!

Geef een reactie

