Skip to content

WOW Auto.

29 december 2010

“Marga, kijk eens wat ik gekocht heb” roept Herman opgewonden tegen zijn echtgenote.
Trots laat hij zijn nieuwe aanwinst zien, een originele ijzeren Tonka bulldozer.
Marga, wijs geworden in al die jaren dat ze met Herman getrouwd is, bewondert het voertuig uitbundig. Ze ziet Herman glimmen van plezier, met twinkelende pretlichtjes in zijn ogen.

“Heb je nog wel een mooi plekje voor ‘m?” vraagt ze terwijl ze om zich heen kijkt. Haar ogen glijden langs vele kasten en planken waar honderden voertuigen in en op staan.
“Natuurlijk wel”, zegt Herman en hij beent de kamer door naar een grote vitrinekast. Voorzichtig zet hij de auto neer en begint de wagens in de kast te herschikken.
“Deze kan wel naar de kleine kamer, dan zet ik de nieuwe er voor in de plaats.”
Marga knikt bevestigend. “Dat is een goed idee.”

Als de bulldozer op zijn prominente plek staat te pronken pakt Herman de rode vrachtwagen die hij uit de kast gehaald heeft en verdwijnt er mee naar het kamertje. Hier (en op nog een aantal plekken in huis) staat de rest van zijn enorme verzameling. Van grond tot plafond helemaal volgestouwd.

Eigenlijk begint zijn hobby uit de hand te lopen. Als kleine jongen was hij al verzot op alles met vier of meer wielen en al jong begon hij met verzamelen. Tonka,  Dinky Toys, Corgi, Matchbox, Burago, van elk bekend merk had hij een aanzienlijke hoeveelheid auto’s en dat kon niet oneindig doorgaan.

Of hij moest een groter huis kopen…

11 reacties leave one →
  1. Willie permalink
    29 december 2010 23:18

    Voor het geld dat zijn verzameling kostte had hij een groter huis kunnen kopen alleen had hij het dan niet nodig. 🙂

    Tja, wanneer stop je? Komt veel voor, verzamelwoede.

    Mooie WoW (miniatuur)Auto, Truus.

  2. noelle52 permalink
    30 december 2010 11:22

    O heel herkenbaar, gelukkig niet met auto’s maar mijn ex spaarde kookboeken en alles wat met koken te maken had.Kasten vol. pfff ik mis ze niet nu ik alleen ben.

  3. 30 december 2010 14:57

    tja, dat is dan de volgende stap….
    wanneer ga je verhuizen???

  4. 30 december 2010 17:46

    die Marga is een schat.
    ik vrees dat herman wat mij betreft naar de schuur zou kunnen verhuizen met zijn hele verzameling.
    Knap van je dat je al die merknamen weet Truus.
    of heb je ervaring?
    een Herman misschien?

  5. 31 december 2010 01:14

    Haha….dat is nog eens een dilemma. Misschien een aanbouwtje aan het huis ipv een groter huis. 😀

    Lieve Truus
    Dank je voor de vele bezoekjes en berichtjes bij mij in 2010. Ik wens je een hele gezellige jaarwisseling en een fantastisch 2011 voor jou en allen die je dierbaar zijn.

    Liefssss

  6. 31 december 2010 09:00

    Die dingen zijn nog razend duur, weet ik van een kennis die ook zo fanatiek is en de hele wereld afspeurt naar modellen. Hij maakt ze bovendien ook zelf, helemaal met de hand.

    Mooi verhaal. Prima WOW.

    Die man benauwt me. Ik zou de hele zooi duur verkopen en van het geld mooi gaan overwinter in een prettig warm land, Madeira bijvoorbeeld.

    Een echte verzamelaar krijgt nu een enorme hekel aan me.

  7. 31 december 2010 13:44

    Als ik niet beter wist zou ik denken dat dit een logje over Leo was (altijdeenmening.web-log.nl)… die heeft inmiddels zelf een museum als ik het goed begrepen heb… En zo te lezen is deze meneer ook op weg naar een museum… Mooi gedaan Truus…

  8. 31 december 2010 13:47

    oh! vreselijk, zo’n uit de hand gelopen hobby.
    ik moet er niet aan denken.
    mijn broer verzamelt pennen met reclame opdruk, kasten vol heeft hij, gelukkig nemen die niet zoveel ruimte in als de auto’s.
    herman mag wel blij zijn met zo’n tolernte vrouw als marga, ik had m allang naar de schuur verwezen!
    leuke wow!

  9. 2 januari 2011 14:52

    Ja zo gaat dat met verzamelaars ,da weet ik omdat ook bij Leo lees ,en Leo zou zómaar model gestaan kunnen hebben voor Herman 😉
    Je hebt de sfeer dus heel goed getroffen !

  10. 3 januari 2011 12:52

    Dank je wel voor alle lieve wensen een gelukkig nieuwjaar

    en veel blogplezier ♥
    inspiratie ,hoop, geloof,geluk liefde ♥
    en gezondheid in 2011 gewenst,
    dank je wel ♥
    voor je bezoekjes aan mijn weblog, ♥
    en voor alle leuke ♥
    lieve berichtjes die je daar achterliet, ♥

    “vrienden zijn als sterren, ☆
    je ziet ze niet altijd.
    maar ze zijn er wel ”
    tot morgen
    en veel plezier met je tonka:-)

    xxx

  11. 4 januari 2011 11:40

    Ik heb dat altijd wel een apart fenomeen gevonden zo’n verzamelwoede. De een verzamelt autootjes, de ander bijvoorbeeld boeken. Het verzamelen van boeken snap ik dan wel iets beter want die kun je in ieder geval nog lezen, de autootjes zijn alleen voor de show. Gelukkig heb ik er zelf geen last van, mijn huis is nu al vol genoeg. 😉

Geef een reactie

