Skip to content

Ontkwuisteren.

24 februari 2011

Adrie, een grote kerel met flinke handen, meldde zich ’s morgens bij het kantoor van een metaalfabriek waar ze bevestigingsmaterialen maken.
“Hallo, ik ben Adrie Snugger en ben gestuurd door uitzendbureau Dommekracht.”
“Goedemorgen”, antwoordde de man achter de balie en keek op zijn  computer. “U wordt inderdaad verwacht, ik zal iemand oproepen die u naar uw werkplek brengt.”

Ene Herman verscheen en nam Adrie mee naar een grote hal waar kratten vol bouten en moeren stonden. “Het is de bedoeling dat je deze onderdelen, die door mij gekwuisterd worden, weer ontkwuisterd. Je weet wat ontkwuisteren inhoudt neem ik aan.”
“Ehhh, ja, ehhh, ik bedoel, zo ongeveer wel, maar ehhh, niet precies” stamelde Adrie.
“Dan doe ik het wel even voor” zei Herman en hij pakte een bout waar de moer omheen zat. Met rappe vingers ontkwuisterde hij de moer van de bout tot hij in elke hand een los onderdeel hield.
“Zo controleren we of het ene onderdeel goed op het andere past en of alles mooi soepel draait”, verduidelijkte Herman. “Opdat we geen klachten van ontevreden klanten krijgen.”
Adrie keek een beetje dommig en dacht; “wat een rare klus!”

Een half uur later liep Herman even weg. Adrie keek hem na en begon toen hardop te mopperen dat hij wel gek leek om dit werk te doen. Dat geen zinnig mens het in zijn hoofd zou halen om al die duizenden bouten en moeren te controleren. Dat hij het volkomen nutteloos vond. Onderwijl stond hij afwisselend rare gezichten te trekken en te grinniken.

Niet wetend dat hij gefilmd werd voor het programma Bananasplit…

18 reacties leave one →
  1. 25 februari 2011 10:42

    whahahahaha
    een ontkwuisterend einde voor dit verhaal truus,
    bananasplit…
    aai lof it, en iedereen maar zeggen
    dááár trap ik nooit in 🙂

    xxx

  2. 25 februari 2011 13:28

    Hmmm mankeerde hem iets aan zijn oren dan? Hoorde hij niet ergens het schaapachtige gemekkerlachje van Frans Bauer???
    Arme Adrie 😉

  3. 25 februari 2011 16:07

    whahahaha, die namen alleen al snugger en dommekracht!
    prachtig verhaal

  4. 25 februari 2011 16:38

    whahahahahaha….een geweldige invalshoek truus.
    krijgen we een seintje als het uitgezonden word?

  5. 25 februari 2011 21:18

    whahahaha..hij is erin gekwuisterd. Leuk geschreven.

  6. Willie permalink
    25 februari 2011 21:46

    Haha, hoe verzin je het!
    Zo dom was Adrie uiteindelijk niet. 🙂

    Heel leuk geschreven, Truus.

  7. 25 februari 2011 23:30

    Truus,

    Dat heb je heel leuk gevonden en het is mij nu eindelijk duidelijk wat het woord betekent.

    Groetjes en goed weekend,

    jeer

    p.s. Truus wat jouw gedachte aan Napoleon betreft, die bedoel ik toch echt niet.
    Lees de naam van de ezel nog maar eens en denk dan maar “het klinkt als”.

  8. 26 februari 2011 00:50

    Mooi verhaal Truus… wie weet nou niet wat ontkwuisteren is he… 😉

  9. 26 februari 2011 09:42

    Arme Adrie. Maar hij krijgt vast wel een mooi herinneringsbeeldje van Bananaspilt. En dat zal hij zeker niet ontkwuisteren. Leuk geschreven en weer een betekenis toegevoegd aan dit multi-functiewoord.

  10. 26 februari 2011 09:56

    aha, alweer een andere kijk op ontkwuisteren….
    er zitten vast wel boutjes en moertjes in dat bananasplit beeldje, kan hij daar verder mee oefenen….alvorens met frans bauer verder te gaan….

  11. 26 februari 2011 22:38

    Whahahaha. Geef het eens door als hint 😉

  12. 26 februari 2011 23:17

    Haha je hebt er een leuke draai aangegeven.
    Met zo’n gek woord kun je alle kanten op.
    Ik ga nu eens even kijken of Plato al ontkwuisterd is.

    gr eva

  13. 27 februari 2011 10:28

    Hahaha je moet er maar opkomen he!?!
    Op zo’n verhaal bedoel ik.

  14. 27 februari 2011 11:28

    En jij gaôt zègge dàjje geên inspiraôsie hêt?
    Mens wà eên gèwèldèg stûkkie hèjje gèschréve!
    Annie wens je nog eên mooje zondag.

  15. 28 februari 2011 00:43

    Erg leuk bedacht Truus!
    ps, je mail beantwoord ik nog, je had me zelf al gevonden inmiddels.

  16. 28 februari 2011 22:48

    Geweldig, ik zag het voor me. ik moest ook aan die twee oude mannetjes denken, kom hoe heten ze nu? O, ja snip en snap.

  17. 1 maart 2011 17:37

    Whahaha , ik raak helemaal in de war van al dat kwuisteren ,ik kom het nu al voor de derde keer tegen en iedereen probeert me weer iets ánders wijs te maken ,ik ga maar eens kijken of ik de camera kan vinden want die móet ergens achter m’n lappie staan dát is me wel duidelijk geworden ondertussen 😉

  18. 2 maart 2011 20:10

    Oh dit is lachen, zie helemaal voor me hoe Adrie in de luren wordt gelegd, prachtig Truus

    groetjes Ria

Geef een reactie

