Skip to content

Mijn eigen lieve writersblocje.

1 maart 2011

Zal ik jullie eens wat vertellen? Ik, Anton, die op dit toetsenbord zit te tikken, ben een gameverslaafde weblogger.
Op goede dagen schrijf ik het ene verhaaltje na het andere. Over elk onderwerp dat je maar kunt verzinnen. Serieus, spannend en/of hilarisch, het komt allemaal via mijn nijvere vingers uit mijn brein.
Ik mag me dan ook verheugen op vele volgers die mijn weblog lezen en regelmatig de moeite nemen om een reactie achter te laten. Dat streelt mijn ego en laat op kille, sombere dagen, de zon in mijn hart schijnen. Hoe leuker men mijn stukjes vindt, des te meer doe ik mijn best om ze literair te vermaken. Ach, een mens moet een hobby hebben, toch. Dat houdt ‘m van de straat moet je maar denken.

Maar eens in de zoveel tijd komt mijn eigen lieve writersblocje op bezoek. Nou ja lief…
Dat blocje vindt het heel normaal om mijn hersens in de zombiestand te zetten en te zorgen dat ik geen woord meer op het scherm getypt krijg. Elke poging tot het beginnetje van een logje wordt in de kiem gesmoord. Willoos worden mijn, normaal razendsnel bewegende, vingers naar een of ander doelloos kaart- of gamespelletje geleid.
Nu zullen jullie wel denken: ‘Wat maakt dat nou uit? Af en toe een spelletje moet toch kunnen.’
Nee lieve mensen, zo simpel ligt het niet. Uren, dagen, weken zit ik roerloos voor dat scherm. Het enige wat beweegt is mijn rechterhand. En mijn ogen natuurlijk. Die hand klikt en schuift, die ogen flitsen heen en weer of staren, staren en staren. Tot ze, letterlijk, vierkantjes zien…

Wat denken jullie? Zou het, ehhh, hihihi, misschien raadzaam zijn dat ik me opgeef bij een kliniek voor gameverslaafden?

Dit stukje is geschreven naar aanleiding van een opdracht bij Plato (net als mijn vorige logje 'Ontkwuisteren').

 

21 reacties leave one →
  1. 2 maart 2011 08:46

    oei:-)
    ik weet truus dat het een platostukkie is, maar eh als je het zó erg hebt als je doet vermoeden dan ehh jawel hé heb je hulp nodig,
    iklees je stukken met plezier
    en gamen.. da’s aan mij dan weer niet besteed weet je:-)

  2. 2 maart 2011 10:28

    Anton, pc meteen het raam uitmieteren! 🙂

  3. 2 maart 2011 12:40

    ‘Zou het, ehhh, hihihi, misschien raadzaam zijn dat ik me opgeef bij een kliniek voor gameverslaafden?’

    ja dat denk ik wel Anton.
    tenzei je zelf de moed op kunt brengen om de p.c. uit te doen.
    gun jezelf een uurtje per dag webloggen….das een leuke bezichheid,,,dat gamen is het niet.
    stomme spelltjes………

  4. 2 maart 2011 14:54

    nee hoor meis, blijf jij maar gewoon lekker bezig zoals je bezig bent, het is goed zo!

    Liefs!

  5. 2 maart 2011 15:04

    Aan Anton zou ik willen aanraden, gooi die muis het raam uit… met een touchpad speel je je spelletjes niet lekker (tenminste ik niet) en dan houd je er vanzelf mee op, hoef je je echt niet te laten opnemen…
    Tegen Truus wil ik zeggen, gewoon doorgaan!!!
    Met bloggen natuurlijk!
    Liefs, Trees

  6. 2 maart 2011 15:20

    Anton, stoppen met spelletjes.
    Er zijn zoveel andere, leukere verslavingen op internet. Zo zit ik nu weer uren te turen naar uilen die al dan niet in een nestkast aanwezig zijn.
    Truus: vooral doorgaan..

  7. 2 maart 2011 15:36

    Misschien niet heel erg onverstandig om die kliniek ‘ns te bellen. 😉

  8. 2 maart 2011 20:05

    Truus ,wat ik zeggen wil, geniet en speel met mate,
    groetjes Ria

  9. 2 maart 2011 20:44

    wat jij wilt, anton, maar wil je wel eens snel van dit weblog ophoepelen.
    ik bedoel, je kunt leuk schrijven, maar truus ook en wat heb je met haar gedaan???
    TRUUUUUUUUUS, WAAR BEN JE???

  10. 2 maart 2011 20:49

    Anton zit jij nou op Truus der computer te spelen? Waarom laat Truus dit toe? Wat is ze jou verschuldigd dat jij in haar weblog mag schrijven? Vragen, vragen en nog eens vragen, het is me niet helemaal duidelijk. Kom op zeg, haal truus erbij, ga met haar wandelen enz en jij bent zo van je verslaving af.

  11. 2 maart 2011 21:05

    Joehoe, hier ben ik weer. Ik was even stemmen. 🙂
    Anton heb ik naar de kliniek gestuurd. Mij benieuwen hoelang hij het daar uithoudt. Zonder computer… 😉

  12. Willie permalink
    2 maart 2011 22:24

    Aangezien je in korte tijd drie stukjes hebt geschreven lijkt het me niet nodig om naar een kliniek voor gameverslaafden te gaan, “Anton”.
    Writersblocje lijkt nu wel weg te zijn. 🙂

    Bij een volgende aanval van zombiestand: Uit die computer!
    Loop een rondje door het huis en dan zie je vanzelf andere bezigheden die je kunt doen (hoop ik). 😉

    Erg leuk geschreven, Truus.

  13. 3 maart 2011 11:21

    Anton je moet nodig naar een ontkwuisterkliniek, dat is helemaal duidelijk!

    gr eva

  14. 3 maart 2011 18:57

    Ik ben blij dat je er zelf weer bent Truus. Zomaar inene ene Anton op jouw blogje. Ik schrok me dood. Goed dat je hem naar de kliniek hebt gestuurd. En jij vooral doorgaan met schrijven hoor. Wat een goeie WE weer deze keer )of was het een andersoortige opdracht van Plato= Ik begin ze door elkaar te halen geloof ik)

  15. 3 maart 2011 19:00

    @Jokezelf, zoals je onderaan het stukje kunt lezen, het staat in de categorie ‘Invalshoek’. 😉

  16. 3 maart 2011 19:34

    Ik vind het zó knap dat mensen “in opdracht ” kunnen schrijven . reageer wel eens een héél enkele keer op een stokje of zoiets maar dan alleen als ik denk dat ik er iets mee kan !
    Gelukkig heb ik zélden een writer-bloc dus ik word géén Anton 😉 die trouwens maar zélf zijn verslaving te boven moet komen ,als je dat écht wilt lukt het wel en heb je geen anderen nodig !

  17. 3 maart 2011 23:16

    Zo Truus dat heb je hier weer mooi neergetikt meid.leuk om te lezen.

  18. Jenke permalink
    4 maart 2011 13:40

    zoals gebruikelijk weer een leuk stukkie!Dus Anton is opgehoepeld dat typje bij mij nog niet.

  19. 4 maart 2011 14:14

    Nou, die Anton moet misschien maar eens een baantje zoeken dat veel fysieke kracht vergt. Dan heeft ie in de avond niet zoveel puf meer om te gamen. Dan valt ie met rode konen en stijve spieren gewoon om en ronkt. Dat zullen zijn huisgenoten trouwens ook niet echt leuk vinden. Maar je moet wat he?

    Perfect stuk, Truus. Leuk en heel origineel.

  20. 4 maart 2011 20:42

    oef…je bent er weer….gelukkig!

  21. 11 maart 2011 22:24

    Ai, zo’n gameverslaving is volgens mij heel wat erger dan een blogverslaving. Daar beweeg je je vingers tenminste ook nog bij. 😉

Geef een reactie

