Skip to content

ZOZ Overmacht.

5 maart 2011

Zonet las ik wat verhaaltjes over overmacht. Bijdrages voor de opdracht: Zeuren op Zaterdag.
En laat ik nu toevallig wat te zeuren hebben. En is het nog net zaterdag.
Dus hier komt ie:

Morgen willen Frans en ik vanuit Almere mijn moeder in Amsterdam bezoeken. Ze zit al een poosje aan huis gekluisterd en heeft de afgelopen week weinig visite gehad. In tegenstelling tot de week ervoor. Toen had ze iedere dag wel iemand over de vloer. Dan valt zo’n ‘lege’ week wel even tegen natuurlijk.
Geen probleem toch, zullen jullie nu wel denken. En dat is het normaal ook niet.

Maar… Laten ze nu net dit weekend zowel aan de snelweg werken als aan het spoor. Met als gevolg dat onze reistijd, hoe dan ook, flink verlengd zal worden. En daar baal ik nu van!
Hadden ze dat niet een beetje op elkaar af kunnen stemmen, heren en dames van de wegen en het spoor?!

Uiteraard gaan we morgen evengoed op bezoek. Het zou wel erg teleurstellend voor haar zijn om niet te komen met als smoes ‘overmacht’.

Update: de omweg en de file vielen gelukkig mee. Bovendien was de weg alleen in de richting Amsterdam afgesloten. Terug was geen probleem. 🙂

20 reacties leave one →
  1. 5 maart 2011 22:44

    En dan te bedenken dat het niet eens een smoes is….
    Nee, gelijk heb je, het is en blijft vervelend maar moesje laten wachten kan je ook niet maken, dan krijg je last van overmacht, je eigen geweten, en weersta die maar eens…

    PS…. leuk debuut, fijn dat je meedeed!

  2. 5 maart 2011 23:48

    Truus,

    Ja overmacht daar mag je moeder niet onder lijden, maar het blijft knap vervelend. Helaas gebeurt het regelmatig en staat het mij komende week ook te wachten, wanneer ik eens een keer naar Rotterdam ga, maar ze hebben het in ieder geval bijtijds aangegeven, verder wil ik er niet over zeuren.
    In ieder geval een fijn weekend en bedankt voor jouw aardige reactie.

    Groetjes,

    jeer

  3. 6 maart 2011 09:42

    da’s inderdaad niet zo leuk truus,
    lief dat jullie tóch gaan, menigeen zou denken….
    we slaan een weekje over.

    sterkte hé.
    xxx

  4. 6 maart 2011 13:05

    ik hoop dat jullie nu niet in een file staan.
    mocht at wel zo zijn dan mag ik lije dat je de klapstoeltje mee hebt genomen…dan kun je lekker in het zonnetje in de berm gaan zitten.
    wat …mag dat niet?
    overmacht Truus…beroep je op overmacht.

  5. 6 maart 2011 16:15

    nee, dat kun je niet maken. hopelijk heb je het toch nog redelijk snelkunnen doen.

  6. 6 maart 2011 16:45

    gelukkig maar.

  7. 6 maart 2011 17:44

    gefeliciteerd met zoveel reacties Truus en ja zeuren over de wegen kun je geregeld doen hahaha er is altijd wel wat met dat overvolle wegennet in Nederland.

  8. Jenke permalink
    6 maart 2011 20:03

    Nou dat viel dus gelukkig nog mee met de reis.

  9. 6 maart 2011 22:50

    Goed dat je toch gegaan bent! Als ik mijn moedertje nog had, zou ik het zeker ook gedaan hebben…
    En gefeliciteerd met je 200e logje en zoveel bezoekers!
    Groetjes, Trees

  10. Willie permalink
    6 maart 2011 23:04

    Je bent een goede dochter, Truus.
    200 Logjes alweer! En gemiddeld 20 reacties, dat is niet slecht.
    Het gaat hard he.
    Wat wint Hanneke? 🙂

    Goed gezeurd, gelukkig viel het mee.
    Ik ga van de week ook weer, mam heeft niet te klagen over de aanloop. 😉

  11. 6 maart 2011 23:29

    HIEPERDEPIEPPOEPERDEPOEP!!! Gefeliciteerd met je 200e logje, tjee, die Hanneke valt ook altijd in de prijzen he?
    Ik reis nooit met het openbaar vervoer, dus je zult mij daar niet over zeuren.

  12. 7 maart 2011 15:27

    Asjeblieft, een bos tulpen, gefeliciteerd!
    Nou ja, er valt altijd wel wat te zeuren, maar de andere kant is er ook, dat moeten we maar niet vergeten.

  13. 7 maart 2011 16:26

    Er is ook altijd wel wat aan de hand op de weg of op het spoor in Nederland! gelukkig viel de overlast mee en je moeder zal vast erg blij geweest zijn met jullie bezoek!
    Gefeliciteerd met je 200ste blog!
    groetjes,
    Elmar

  14. plato permalink
    7 maart 2011 17:08

    Afstemmen? Ambtenaren? Overheid? Efficiënt werken? Whahahahahahahaha, ga nou gauw.

    Maar wel goed geschreven. En goed dat het meeviel allemaal.

    Truus: in mijn laatste logje komen jij en Willie ook voor. Lees maar 🙂

  15. 8 maart 2011 19:34

    Truus ,gefelicteerd met je 200e blog ,maar zeker ook met het geluk dat je nog bij je moeder kon komen, dat is tegenwoordig telkens weer een gok.
    groetjes Ria

  16. 8 maart 2011 21:04

    Volgens mij kunnen zowel de overheid als de NS het woord “overleg “niet eens spellen 😉
    gelukkig dat het uiteindelijk meegevallen is !
    Gefeliciteerd met je 200 ste pennevrucht…nou ja , er is geen pen aan te pas gekomen maar een kniesoor die daar op let !En aan het aantal reacties is wel te zien dat je logjes gewild zijn !

  17. 9 maart 2011 00:32

    Dit is idd overmacht. Heel vervelend maar niets aan te doen. Goed van jullie dat je toch gaat.
    Het is voor je moeder belangrijk.

    Wow..je 200ste blog: proficiat! Dat er nog maar heel veel mogen volgen.

    Liefs

    Even off-topic: ik kan er niet achterkomen wat het probleem is. Je kunt bij open ID gewoon je url van deze site invullen en dan moet het lukken. Vreemd… :-S

  18. 9 maart 2011 17:37

    Nou gelukkig viel de reistijd mee en gefeliciteerd met je 200e blog en al die reacties. Maar ja volgens mij ben je ook al even MP van blogland geweest 😉

  19. 13 maart 2011 16:46

    Ja, het vervoer in Nederland wordt steeds problematischer en dan willen ze ook nog dat jongeren nog sneller achter het stuur kunnen plaats nemen zodat het Nog drukker wordt op de weg.

    Gelukkig heb je je moeder toch nog zonder al te veel problemen kunnen bereiken!

    gr eva

  20. 15 maart 2011 16:51

    soms he soms moet ik door een ander dorp om uit mijn dorp te komen

Geef een reactie

