Skip to content

Coupe.

24 maart 2011

Het is een stralende zomerdag. Henk en Marloes hebben heerlijk over de hei gefietst als ze in de buurt van een dorpje komen.

“Zeg Henk, ik zou best een ijsje lusten”, oppert Marloes.

“Hè, moet dat nou?” repliceert Henk. “We fietsen net zo lekker.”

“Ik vind dat we dat wel verdiend hebben. We zijn al vanaf vanmorgen vroeg onderweg.”

“Vooruit dan maar”, geeft  Henk toe. Het vooruitzicht lokt hem eerlijk gezegd wel.

Een paar kilometer later lopen ze met de fiets aan de hand door een winkelstraat.

“Als we aan het eind van deze straat nog geen ijs zien gaan we weer hoor.”

“Nee wacht, daar is een ijssalon!”

De fietsen worden in een fietsenrek gezet en lopend gaan ze naar de salon.

Ze hebben mazzel, bij aankomst staan er net twee mensen op van het drukke terras.  

“Waar blijft de serveerster nou”, moppert Henk even later ongeduldig.

“Die heeft het druk, dat zie je toch wel.”

“Ik wacht niet langer, ik pak zelf de kaart wel.”

Zo gezegd, zo gedaan en al snel discussiëren ze over het soort coupe dat ze zullen nemen.

Smaken genoeg en bij het lezen van de ingrediënten loopt hun het water in de mond.

“Zeg Henk, heb je eigenlijk wel genoeg geld bij je? Deze coupes zijn niet goedkoop.”

“Tuurlijk wel”, antwoordt Henk werktuiglijk en grijpt naar zijn portemonnee.

Hij voelt, en voelt nog eens, maar geen portemonnee. Verschrikt begint hij al zijn zakken na te kijken. Zonder resultaat.

“Dan heb ik ‘m zeker thuis laten liggen”, mompelt hij half in zichzelf.

Op datzelfde moment staat de juffrouw van de bediening voor hun neus en vraagt wat ze willen bestellen.

Met een rood hoofd stamelt Henk dat ze zich bedacht hebben, pakt Marloes bij de hand en samen druipen ze af…

17 reacties leave one →
  1. 24 maart 2011 16:20

    Nu maar hopen dat zijn portemonnee werkelijk thuis ligt.
    Moraal van het verhaal?
    Dames neem zelf geld mee als je op stap gaat.

  2. 24 maart 2011 16:28

    ahhhhhhhhh gosssssssss

    Godzijdank ga ik nooit zonder geld de deur uit 😉

  3. 24 maart 2011 19:16

    jeeeetje dát is balen:-(
    darom heb ik altijd overal wat geld zitten zodat ik nooit misgrijp:-)

    xxx

  4. 24 maart 2011 20:23

    Nou dát is van een koude kermis thuiskomen voor Marloes !Ik zorg altijd wel dat ik zélf geld bij me heb !
    Er gaat niéts boven een héérlijk Italiaans ijsje op een warme zomerdag en dat loop ik niet graag mis 😉

  5. Willie permalink
    24 maart 2011 22:33

    Ach, wat jammer. Geen coupe dus.
    En dat terwijl het water ze al in de mond liep.

    Al lezende verwachtte ik dat ze een heerlijke ijscoupe bij een zeer bekende ijssalon gingen eten 🙂 maar het einde was toch nog verrassend.

    Leuke Invalshoek Truus.

  6. Jenke permalink
    24 maart 2011 23:22

    Ha had hij niet een afwasje kunnen doen,wel balen geen geld geen ijs.

  7. 25 maart 2011 01:23

    Ahh..dat is vervelend. Ik heb het ook weleens meegemaakt, is niet leuk haha.
    Hopelijk lag er thuis in de diepvries nog een ijsje (?)

    Fijne vrijdag Truus. 🙂
    Liefsss

  8. 25 maart 2011 09:23

    “Hè, moet dat nou?”

    Dat zegt meneer Mus noooooit!!!!!
    wat een ellendig einde trouwens….zit je naar die lekkere coupes tekijken en dan gaat het niet door.
    voor mij hoort dit verhaal in de categorie “drama “

  9. 25 maart 2011 11:19

    Een echt ‘rood hoofd moment.’ En dan maar weer doorfietsen. De hele dag nog niets gehad. Dat is niet meer gezellig, dat is afzien. En dan nog terug naar huis. Ik krijg er een droge mond van.

    Geweldig geschreven, Truus. Alleen hoop ik dit zo nooit mee te maken 🙂

  10. 25 maart 2011 15:36

    Truus, as doe goat fietsen en doarbie ain ijsje goat hoalen.. dan hest ALTIED zulf geld bie joe…. oeps… coupe weg…. dat is zooooo jammer.

    Schiere invalshoek, moar zunde zunde zunde… veur zo’n coupe mag joe mie altied wakker moaken.

  11. 25 maart 2011 18:21

    o.t.

    Truus vorig jaar heeft dat muiske geloof ik 2 maanden feest gehad .
    geloof me…het is een vreselijk fuifnummer.

    ach ja…..je kunt elke dag feest hebben maar je mot wel zelf de slingers ophangen hoor.

  12. 25 maart 2011 20:35

    Truus lus je een magnum ? mmmmmmmm.
    Niet leuk hé zonder knip ,warm weer en nog stuk fietsen, oef ik oet er niet aan denken.
    Een goed leerzaam stukje, vergeet nooit je knip.
    groetjes Ria

  13. 25 maart 2011 21:17

    tja en dan heb je niks bij je…..balen dus.
    goed geschreven Truus.

  14. 25 maart 2011 22:47

    Haha Truus, heel erg leuk gevonden!
    Zielig hoor, heeft ze zich helemaal lens gefietst en krijgt ze nog geen beloning!

  15. 26 maart 2011 14:39

    jammer dat ze nog niet besteld hadden 😉
    leuk stukje, laat ik nu vrienden hebben met diezelfde naam, het zou ze zomaar kunnen overkomen!

  16. 26 maart 2011 18:05

    HAha die Hanneke, die maakt het nog erger dan het al is.
    Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, wel eens een heel eind gefietst voor een speciaal ijsje bij een ijsboerderij, bleek dat die allang niet meer bestond.

  17. 31 maart 2011 16:36

    Heel leuk Truus! Nou heb ik ook alweer zin in een ijsje..

Geef een reactie

