Skip to content

ZOZ Eigen minder leuke eigenschap.

9 april 2011

Tja, welke eigenschap zal ik eens nemen? Het eigenwijs zijn? Het kunnen mopperen? Het flink uit de slof kunnen schieten? Het lui oftewel gemakzuchtig zijn? Of toch het slechte luisteren? Al kan ik dat laatste niet echt helpen als zwaar slechthorende.  😉
Ik weet dat ik beslist niet perfect ben. Maar ja, wie is dat wel?

In ieder geval heb ik de nodige zelfkennis en een flinke dosis zelfspot. Eigenschappen die wel handig zijn om te kunnen relativeren en zo jezelf staande te houden in deze wereld.
En soms moet je gewoon assertief zijn om je eigen zin te doen. Je kan jezelf niet altijd wegcijferen en alleen dingen doen die anderen van je willen. Of die je van jezelf zou moeten.

Neem mijn hobby paardrijden. Zou ik alleen aan mijn partner denken (die geen paard rijdt) dan zou ik niet af en toe met een groep van ‘mijn’ manege genieten van fantastische buitenritten elders in het land. Of in Europa, zoals vorig jaar een week naar Hongarije. Dit jaar gaan we een lang weekend in de Belgische Ardennen rijden. Ik verheug me er nu al op.

En manlief, ach die redt zichzelf wel voor een paar dagen. 🙂

11 reacties leave one →
  1. 9 april 2011 19:20

    welja,
    zo moet fdat ook kunnen truus,
    da’s een goeie eigenschap op tijd aan jezelf denken,

    gezellig naar de ardennen, wat leuk:-)

    xxx

  2. 9 april 2011 19:27

    Je hoeft ook niet alles samen te doen he Truus, dan kon het weleens een gevangenis worden op den duur.
    Leuk, paardrijden in de Ardennen!

  3. 9 april 2011 19:41

    Je hebt helemaal gelijk hoor… en zoals je vandaag gemerkt hebt… ik doe ook dingen zonder (v)echtgenoot…. elkaar in de waarde laten is 1 van de fundamenten van een relatie!

    Heerlijk toch dat dat kan en gebeurt!

    ot…bedankt voor vandaag!!!

  4. Willie permalink
    10 april 2011 00:57

    Ja, mopperen kan je soms wel Truus, haha.
    Maar daar staan veel goede eigenschappen tegenover.

    Och, F. komt bij de caravan wel weer aan zijn trekken.

    Ook zonder paardrijden is het prachtig in de Ardennen dus met paardrijden wordt het helemaal geweldig. 🙂

    Leuk stukje, Truus.

  5. 10 april 2011 09:32

    heerlijk Truus
    geniet maar en Ja mensen moeten maar een leren dat een beperking ook voordeel kan geven . maar voor de persoon ook nadeel. vind jou geweldig

  6. 10 april 2011 13:33

    In een relatie waarin je alles samen doet heb je elkaar niet veel nieuws meer te vertellen: je hebt het immers al samen meegemaakt…

  7. 10 april 2011 16:17

    Gelukkig is niemand perfect ……. het zou erg saai worden.

  8. Plato permalink
    11 april 2011 16:30

    Die eigenschappen vallen wel mee bij jou hoor. En er zijn ook heel veel goede. Verder sluit ik me bij Minoesjka aan.

  9. 11 april 2011 17:16

    Als jouw enige slechte eigenschap is dat je af en toe je man alleen laat om paard te gaan rijden of achter de computer te gaan zitten valt het allemaal wel mee met je. Je bent een geweldig lief mens met heel veel humor, ik heb ontzettend met je gelachen zaterdag!
    En inderdaad niemand is perfect! Gelukkig niet…
    Liefs, Trees

  10. 11 april 2011 21:19

    Volgens mij doe je het helemaal zo gek niet Truus ! Ik herken wel wat eigenschappen die ik zelf ook heb 😉

  11. 13 april 2011 23:12

    Ach, je moet er gewoon nie te zwaar aan tillen. Elk mens heeft zijn eigeaardigheheden. Dat maakt het leven juist zo leuk, toch?

Geef een reactie

