Skip to content

ZOZ Vlooien, muggen etc.

13 mei 2011

Wat denken jullie, zal ik hier iets over te zeuren hebben? Natuurlijk heb ik dat!

Vlooien zijn afschuwelijke springertjes en kunnen zich als de beste verstoppen, vooral tussen honden- en kattenharen. Ze nazitten met een vlooienkam zal weinig uithalen. De meeste zitten namelijk niet op je schattige huisdier maar in je vloerbedekking. Minuscule eitjes die in de kleinste kieren en naden gaan zitten. Poppen die jaaaaaren, ongevoelig voor spuitmiddelen, liggen te wachten tot het ultieme moment om uit te komen. Niet met één, niet met twee, nee, met honderden tegelijk! Ga maar eens op vakantie en stal je lieveling in een pension. Drie warme zomerweken later word je onmiddellijk besprongen door (letterlijk!) bloeddorstige mini vampiertjes. Lopen de rillingen jullie al over de rug?!

En dan die muggen. Irritante zoemers zijn het. Al even belust op het rode levenssap als hun voorgangers hierboven. Althans, de vrouwtjes dan. Maar ja, je gaat toch echt niet aan een mug vragen van welke kunne hij/zij is voor je hem/haar doodmept. Als het je al lukt om ze te raken. Zelf hoor ik ’s nachts geen steek maar manlief wel. Zo kan het gebeuren dat ik bijna slaap en er ineens een woest om zich heen meppende eega op het bed staat. Je bent gelijk klaar wakker!
En ook al hoor ik geen steek, ik merk het wel als ik gestoken ben. Gekmakende jeuk valt je dan ten deel. Beginnen jullie al te krabben?!

Horzels zijn nog erger. Als zo’n beest steekt voel je het echt wel! Ik heb wel eens een buitenrit gemaakt waarbij ik gedurende de hele tocht alleen maar om me heen gemept heb. Vooral het arme paard moest het dan ontgelden. Wat duidelijk zichtbaar werd als je raak sloeg en er een grote bloedvlek op je hand zat. Blehhhh.

Nou, ik stop er maar mee. Ik moet even naar de winkel om bestrijdingsmiddelen te kopen.

Doei!

12 reacties leave one →
  1. 13 mei 2011 21:44

    hè ik ben nog niet gestoken maar voel de jeuk al opkomen. leuke Z O Z
    gr.Ria

  2. Willie permalink
    14 mei 2011 00:05

    Hahaha, zo kan je ook schrijven over die rotbeestjes. Heel leuk.

    Maar je moet je paard niet zo meppen hoor, het arme dier.
    (Grapje, ik weet wel dat je naar de horzels mept). 🙂

    Ik hoor ook geen muggen maar mijn ex ging ook wel eens op muggenjacht.

  3. 14 mei 2011 09:24

    Heerlijk niet die insecten allemaal, je zou er een trauma aan over houden, wat horzels betreft en andere steekbeesten die vindt je toch vaak op bepaalde plaatsen, dus vermijden dan maar en de rest bestrijden met een middel wat dan maar het beste is……oeps even krabben……

    Fijn weekend,
    Groetjes.

  4. 14 mei 2011 11:38

    lekker stukje hoor!
    ik zit de hele tijd te krabben……

  5. 14 mei 2011 11:43

    Tja, het is allemaal onderdeel van de natuur, maar dit stukje natuur kunnen we missen als kiespijn!
    En jou oplossing: bestrijdingsmiddelen? Prima idee :-))

  6. 14 mei 2011 21:21

    whaahahahha
    jawel hé een bloederig logje:-)
    maar ehhh tja zouden di e beestjes ook hun nut hebben denk jij ??

    xxx

  7. 15 mei 2011 10:07

    ha ha ha
    ja erg he op die lieve zachte paarden .

  8. 15 mei 2011 23:29

    Oh ik vind het vreselijk! Ik had laatst een spin op me lopen die ik door een stiekeme kriebel ontdekte…vervolgens ben ik een uur allemaal kriebeltjes aan het checken en huiver ik bij de gedachte. jakkie. Ongedierte heeft niet voor niets een ‘on’ gekregen!

  9. 16 mei 2011 14:32

    Volgens Melody moet je knoflook in het eten van je katten doen. Misschien moet je dan ook zelf wel knoflook eten of het over je vloerbedekking uitsmeren. Maar ja, dan blijven niet alleen de vlooien weg, vrees ik.

  10. 16 mei 2011 23:17

    Je kunt het allemaal mooi vertellen maar ze blijven er niet door weg hoor! Mij vinden de muggen altijd het eerste! Lang buiten zitten is heerlijk, maar zodra er muggen in beeld komen ben ik weg.
    Gelukkig hebben we overal goede horren maar heel af en toe vliegt er wel eens een mee naar binnen natuurlijk. Horzels zijn echt erg…pijnlijke plekken worden dat, je hebt er ook zo lang last van.
    Maarre..lekker gezeurd hoor!
    XXX

  11. 18 mei 2011 10:48

    Je moet het ZO zien .Het zijn allemaal lieveheersbeestjes!

  12. 19 mei 2011 09:38

    even een vliegensvlug verjaardagsbezoekje.
    gefeliciteerd, de dikke smakkerd die erbij hoort, hou je nog tegoed!
    een fijne dag!!

Geef een reactie

