Skip to content

Weekendje Buinen.

23 mei 2011

Vrijdag de 13e begon ons weekendje paardrijden in Drenthe. Op de heenreis werden we vergezeld van een fraaie zonsondergang. Rond half tien kwamen we bij Les Chevaux aan en de avond brachten we door met lekkere hapjes, drankjes en gezellig geklets.

De volgende morgen, na een uitgebreid ontbijt met vers geperst sinaasappelsap en gebakken eieren met spek, was het tijd om onze paarden te gaan poetsen. Uiteraard duurde het wel even voordat alle 15 ruiters/amazones te paard zaten.
We boften met het weer, niet te koud en niet te warm met af en toe een beetje regen.

Deze zaterdag hebben we een dagtocht gemaakt naar restaurant x92t Nije Hemelriek, nabij het plaatsje Gasselte. Op de heenweg hadden we even een spannend moment toen we langs een wei met koeien kwamen. Ik weet niet wie er nou banger was voor wie, de paarden voor de koeien of andersom.
Na de rit was ik nog wat fotox92s aan het maken in het weiland toen de lucht flink begon te betrekken. De eerste grote, dikke druppels vielen al eer ik naar binnen kon vluchten.
De enorme pan zelfgemaakte nasi smaakte die avond uitstekend na zox92n lange tocht in de frisse buitenlucht.

Zondagmorgen, na wederom zox92n luxe ontbijt, vertrokken we voor een dagtocht naar restaurant/theehuis Poolshoogte in boswachterij Odoorn. In dit bosgebied zijn een aantal hele lange galoppeerpaden. Hier konden we ons helemaal uitleven. In vliegende vaart, terwijl de modderkluiten ons om de oren vlogen, denderden we over de ruiterpaden. Een paar paarden werden hier zo opgewonden van dat ze een extreem lange remweg nodig hadden eer hun berijders ze terug kregen in draf en, uiteindelijk, stap.
Pfoe, was dat effe kicken!
Na nog wat rond gereden te hebben genoten we allemaal van een welverdiende pauze. De paarden in stands en wij op het terras van Poolshoogte. De terugweg verliep een stuk rustiger. Om de paarden niet weer zo x93heetx94 te laten worden zijn we niet meer voluit in galop gegaan.

Na het verzorgen van de paarden en onszelf aanvaardden we rond zes uur de terugweg om zox92n twee uur later in Almere aan te komen. Het was weer een super weekend!

8 reacties leave one →
  1. 23 mei 2011 20:25

    Nou, ik heb wel aan je gedacht hoor vorig weekend! Heerlijk als je 2 hele dagen kunt doen wat je zo graag doet. Prachtige omgeving, die ik redelijk ken. We hebben een aantal keren in Odoorn gelogeerd in een hotel en ook in Gasselternijveen. Ons eerste hondje kwam uit 2e Exloermond (als ik het goed schrijf).
    Kan je even op teren Truus!

  2. 23 mei 2011 20:26

    Poolshoogte nemen ik het nieuw hemelrijk en dat met paarden!
    Het lijkt me helemaal geweldig!!!!

  3. 23 mei 2011 20:49

    meid, dat was heerlijk, zo te lezen.
    daar kun je een tijdje op teren!

  4. Willie permalink
    23 mei 2011 22:21

    Dat is nog eens wat anders dan rondjes rijden in de manege!
    Je hebt een heel fijn weekend gehad zo te lezen en het eten was ook niet verkeerd. 🙂

    De paarden zijn bang voor koeien? Haha, je zou denken dat ze wel vaker koeien tegen komen?

    Heel mooi verslag, Truus.

  5. 23 mei 2011 23:27

    @Willie, in al die jaren dat ik daar gereden heb stonden er voor het eerst koeien in plaats van paarden in dat weiland.
    Het is in ieder geval geen koeiengebied. Veel akkers, bos, paarden en schapen.

  6. 24 mei 2011 16:34

    Dat is natuurlijk pas xe9cht paardrijden ,lijkt me gewxe9ldig om te doen !
    Jammer dat er bij jullie nou net regen viel hoewel dat voor de gewassen broodnodig is !
    Ik las in een eerder log dat je jarig was en wil je dus alsnog van harte feliciteren ,beter laat dan nooit !
    Nog vele jaren met ,als het xe9ven kan , dit soort heerlijk ritten te paard !

  7. 25 mei 2011 13:13

    Zo te lezen heb je behoorlijk genoten, Truus. Ik doe het je niet na, op van die enorme beesten met harde hoeven en zwaaiende staarten.

  8. 25 mei 2011 19:44

    Heerlijk wonen wij he… als je ff heel hard geschreeuwd had had i je kunnen horen ;-)))

    Ik doe t je niet na overigens hoor, met mijn rammelend gewrichtenstelsel lijkt het mij niet gezond ;-))

Geef een reactie

