Skip to content

Belasting.

18 maart 2012

 

Stug werkte Heleen door. Haar man was door een faillissement zijn baan kwijtgeraakt. Na 21 jaar trouwe dienst. Hij had dat niet kunnen verwerken en nu moest zij, noodgedwongen, ’s avonds kantoren schoonmaken.

Deze avond zat het haar niet mee. Ze had de bus gemist en was daardoor later dan normaal. Nu was iedereen al naar huis. Ze vond het maar niks, zo alleen in het gebouw. Elk onverwacht geluid deed haar opschrikken.

Tijdens het poetsen gingen haar gedachten herhaaldelijk naar alle rekeningen die betaald moesten worden. Met als grootste post de gemeentelijke heffingen.
Eindelijk was ze klaar en duwde met een grote zucht haar karretje de lift in om naar de begane grond te gaan.

Haar hart sloeg van schrik over toen de lift ineens haperde en met een harde bonk tot stilstand kwam. Gelijk viel ook het licht uit…
Mijn mobieltje!, bedacht ze meteen en viste het ding uit haar schortzak. Bij het licht van het schermpje zocht ze het bedieningspaneel en drukte paniekerig op de knoppen.
Er gebeurde niets…

Zwetend en naar adem happend mepte ze als laatste op de noodknop.
‘HELP!!!, riep ze in de intercom. ‘HEEEELP!!!, ik zit vast in de lift!!!’.
Een hoop gekraak was het antwoord…

Haar man, ze moest haar man bellen!
O, NEEEEEE, ze had geen beltegoed meer. Wat nu?
Wacht, 112, dat kon je altijd bellen. Met trillende vingers drukte ze het nummer in.
Godzijdank, er nam iemand op.

‘We sturen de brandweer maar het kan wel even duren’, hoorde ze zeggen.
‘Hoe lang is even?’’, schreeuwde ze terug.
‘Sorry mevrouw, maar dat weet ik niet. In ieder geval zo snel mogelijk.’

Anderhalf uur later hoorde ze eindelijk een zware mannenstem haar naam roepen.
‘Mevrouw Wientjes, bent u daar?’

‘ Natuurlijk!, gilde ze overstuur, ‘waar zou ik anders kunnen zijn?!’

————————————————————————————–

Mocht je willen reageren en daar problemen mee hebben, zorg dan dat je ingelogd bent. Als ook dat niet lukt kun je een ander e-mail adres invullen (eventueel fictief). 

————————————————————————————-

WE-300 is een initiatief van Plato.

22 reacties leave one →
  1. ram1955 permalink
    18 maart 2012 11:36

    Mooi, spannend verhaal.

  2. 18 maart 2012 14:21

    Goed verhaal. Geestig einde!

  3. 18 maart 2012 17:00

    spannend…en lekker bij de hand hoor die mevrouw Wientjes!
    Dat antwoord had Harrie zelf kunnen bedenken! 😉

  4. 18 maart 2012 17:04

    phewwwwwwwwwwwwww, wat een angstig avontuur truus,
    je zal maar clautrofobisch zijn……:-)

  5. 18 maart 2012 18:04

    Hallo Truus je hebt hier even een verhaal neergezet waar ik als lichte claustrofobisch mens de kriebels van krijg …pfffft zeer goed beschreven Truus

    PS ik zet je even in mijn linkenlijst meid.

  6. Willie permalink
    18 maart 2012 23:15

    Whaha, niet op het dak, in ieder geval. 🙂

    Anderhalf uur? Dat is wel heel lang als je in de lift vastzit, een flinke belasting van je zenuwen.
    Kunnen ze de brandweer niet eerder laten komen van al die belasting die er betaald wordt? 😉

    Je schrijft alsof je het zelf hebt meegemaakt Truus, een spannende en leuke WE-300.
    Goed geschreven.

  7. 19 maart 2012 07:17

    Erg spannend, Truus!

  8. Trees permalink
    19 maart 2012 09:12

    Wat een spannend verhaal! Heb je het zelf meegemaakt Truus? Leest heerlijk weg!

    • 19 maart 2012 13:15

      Gelukkig niet Trees. Al heb ik wel eens in een lift gezeten die een halve meter boven (of onder, dat weet ik niet meer) de vloer bleef hangen.
      Ben wel blij dat ik geen last van claustrofobie heb. 🙂

  9. 19 maart 2012 12:03

    Wow Truus, spannend hoor….

    Enne mocht je mevr. Wienstjes spreken, vraag haar dan of ze een androidgsm heeft, dan kan ze de app-zaklantaarn installeren, ideaal op donkere plekjes!

  10. 19 maart 2012 12:48

    Mooi verhaal, het zou je maar overkomen zeg, is vast de langste anderhalf uur in haar leven geweest. 😉

  11. ikenmij permalink
    19 maart 2012 14:06

    Nou houd ik al helemaal niet van donkere lege gebouwen, laat staan een verlaten lift. Dan neem ik echt de trap, als moet ik twintig etages naar beneden. Ben ik nog sneller ook… poeh he… anderhalf uur wachten. Je hebt er een spannend verhaal van gemaakt, smaakt naar meer:)

  12. 19 maart 2012 17:18

    Mevrouw Wientjes zal aardig in haar piepzakje gezeten hebben. En dan zo’n droge vraag er achteraan. Om gek te worden toch?

    Die gedachte aan de gemeentelijke heffingen bracht me nog even op het idee dat ze schoonmaakte bij de belastingdienst en dat ze zou proberen een van de mensen te bewegen haar formulier te manipuleren. Maar nee, dat was te ver gezocht. Gelukkig is ze nu weer vrij.

    Leuke WE, spannend ook.

  13. 19 maart 2012 19:30

    Dit soort rampen wil een mens niét meemaken !!!! Grappig eind en niet eens te ver gezocht want we vragen natuurlijk allemaal wel eens “naar de bekende weg ” 😉

  14. geesjesgedachten permalink
    19 maart 2012 20:33

    Ik had het denk ik erg benauwd gekregen, tot aan paniek toe.
    Spannend geschreven

  15. 20 maart 2012 08:23

    Haha, die laatse regel maakt je verhaal helemaal áf! Origineel.

  16. 21 maart 2012 18:55

    Ach jee de arme vrouw.
    Ik stel voor dat je die vrouw smartegeld laat krijgen waarmee ze de rekeningen kan betalen. Ik ga voor een goede afloop

  17. 22 maart 2012 21:29

    Ach gossie, wat een drama zeg. Alles. Gelukkig werd ze uiteindelijk wel gered en dat smartegeld is een goed idee!

  18. 23 maart 2012 22:06

    tja….niet weggaan mevrouw!!!!
    ik heb het niet zo op liften, heb ook een keertje vastgezeten…..

  19. 24 maart 2012 09:12

    Spannend verhaal, alleen in een gebouw zou ik geloof ik niet in een lift stappen maar ja met haar schoonmaakspullen moest ze dus wel natuurlijk. Lijkt me eng brrr.

Trackbacks

  1. De WE-300 voor maart 2012 | Platoonline

Geef een reactie

