Skip to content

Vogeltjes voeren.

22 maart 2012

Wekelijks bezoek ik mijn moeder in Amsterdam waar ze, na een dijbeenbreuk, in een revalidatiehuis verblijft. ’s Ochtends eerst werken, dan snel thuis lunchen en hup, door naar de trein zodat ik tegen enen bij haar ben.

Nu ben ik gewend om van het station naar mijn bestemming te lopen en vice versa.
Zo wandelend was ik in een bepaalde straat meerdere keren een vogel tegen gekomen. Die gewoon bleef staan als ik hem rustig passeerde. Daar zit iets achter, dacht ik, mede gezien het feit dat hij zich helemaal lang maakte en naar een bepaald raam zat te staren.

Gisteren dacht ik er eindelijk aan om mijn fototoestelletje mee te nemen. Voor het geval dat.
En jawel hoor, als ik de hoek van de straat om kom zie ik ‘m weer.
Ik blijf op gepaste afstand staan en vis mijn camera uit een plastic tas. Terwijl ik daar mee bezig ben, waan ik me ineens in de film ‘The Birds’ van Hitchcock. Een stuk of zes, zeven soortgenoten komen ineens overal vandaan en vliegen me om de oren.

Al gauw zie ik de reden van deze invasie. Het raam waar die vogel naar keek was open geschoven en er was een hand verschenen met een kom vol voer. Wat gedoseerd in het rond werd gesmeten.
Een mooie gelegenheid voor mij om de vogeltjes te kieken.

Hieronder zien jullie het resultaat. 🙂

       

Hier moet ik wezen!

       

Beetje bakkeleien.

    

De linkervogel joeg iedereen weg.  Het jonge dier rechts bleef op eerbiedige afstand.

        

Zoek de vijf reigers.  Goed uitzicht, daar boven op de lantaarnpaal.

13 reacties leave one →
  1. 22 maart 2012 16:15

    Krijg nou wat!
    En dan te bedenken dat ik hier nog nooit met fatsoen een reiger voor de lens heb gehad.
    De broek is me er van afgezakt.

  2. ram1955 permalink
    22 maart 2012 16:49

    Prachtige beelden. Zolang ze niet in mijn vijver komen vissen, vind ik ze heel lief.

  3. 22 maart 2012 18:14

    Maf. Reigers in de stad. Ik weet eigenlijk niet wat ik van het voeren moet vinden, maar de foto’s zijn helemaal super! Mooi geschreven log trouwens. De verrassing zat aan het eind.
    Bdw:Mus met afgezakte broek wil ik graag zien :-]

  4. Trees permalink
    22 maart 2012 18:59

    Als je er maar oog voor hebt he Truus. Wel heel vreemd een zwerm reigers zo midden in de stad, maar de foto’s zijn prachtig!

  5. 22 maart 2012 20:31

    een héél mooi gezicht voor amsterdam truus, maar ehhh een gezonde ontwikkeling is dit toch niet.

    …..
    maar amsterdam… daar kan eigenlijk alles is het niet:-)

    xxx

  6. 22 maart 2012 22:28

    Zo dichtbij! Das wel heel bijzonder en dan ook nog met zoveel tegelijk. Goed idee van jou om je fototoestel mee te nemen.
    Nog een geluk dat de treinen weer reden…

  7. Willie permalink
    23 maart 2012 00:55

    Geweldig Truus, wat een geluk dat je er steeds op het goede moment langskomt. 🙂
    Ja, van voeren worden reigers tam, ze weten precies waar en hoe laat.
    De mevrouw geeft zo te zien een stuk kip?

    Haha, mooi geheim gehouden om welke vogel(tjes) het ging.

    In onze wijk aan de rand van de stad zie ik altijd veel reigers, ook vaak op de lantaarnpalen, maar die zie ik nooit gevoerd worden.

    Oh ja, de vijf reigers heb ik gevonden. 😉
    Leuk logje en mooie foto’s, knap op de foto gezet.

  8. Novelle permalink
    23 maart 2012 18:04

    Je deed me veel plezier Truus met dit logje.Ik ben nog nooit zoveel reigers tegelijk tegen gekomen.Ze zijn hier schuw maar staan wel eens te knipogen naar mij op het dak van het huis tegenover ons.Reigers zijn voor mij boodschappers van de Eeuwige om goede moed te blijven houden.Dus Truus van harte bedankt meis, want ik sleepte vandaag even met een moedeloos hart.(glimlach)

  9. 23 maart 2012 22:04

    nou ja!!!
    dat is bijzonder!

  10. 24 maart 2012 16:41

    Nou voor deze “vogelTJES “hoef je niet in te zoomen 😉 Reigers worden steeds brutaler in de steden .Dit zijn natuurlijk gewoon verwende beestjes ,het eten zomaar thuisbezorgd krijgen ,dát wil iedereen wel 😉

  11. 28 maart 2012 15:57

    Eigenlijk is dat voeren niet goed, zeggen vogelkenners. Maar mij hoor je niet hoor. Zoveel reigers in de stad heb ik nog nooit gezien en zeker niet in een straat. De wereld op zijn kop.

  12. 29 maart 2012 11:14

    Tjonge, da’s bijzonder Truus. Ik dacht ook meteen aan Novelle natuurlijk 🙂
    Plato, ik las van de week dat je vogels juist het hele jaar rond mag/kan voederen, het is juist goed. Misschien staat het ook op de website van Vivara, in hun folder las ik het.

  13. geesjesgedachten permalink
    30 maart 2012 22:18

    WAUW! Echt bijzonder om te zien, en wat goed dat juist jij dit kon vast leggen op de gevoelige plaat. Mooi hoor, ik ben blij dat m,n zus (novelle) dit ook heeft gezien..

Geef een reactie

