Skip to content

Dagje Heiloo.

26 maart 2012

Afgelopen zaterdag reden we even over negenen naar Amsterdam om mijn schoonmoeder op te pikken. We hadden namelijk afgesproken om op visite te gaan bij haar dochter en schoonzoon in Heiloo. Het werd een gezellige, zonnige dag vol leuke uitstapjes en verwennerij.

Bij schoonzus en zwager aangekomen kregen we koffie/thee en aardbeienvlaai. Een heerlijke binnenkomer. Omdat we allemaal wel even wilden winkelen vertrokken we niet veel later naar Alkmaar. Frans en ik op hun fietsen, de anderen met de auto.

Het was leuk om weer eens door Alkmaar te struinen en Frans slaagde wonderwel voor een nieuw paar schoenen. Helaas konden we niet al te lang in de stad blijven want we zouden bij mijn schoonzuster lunchen. Het was zulk lekker weer dat we in de tuin hebben gegeten. Lekkere bolletjes met eigengemaakte salades, vleeswaren en kaas. Dat ging er goed in, zeker na dat stukje fietsen en wandelen.

Later op de middag wilde iedereen nog wel even naar het strand van Egmond. Dit keer met z’n allen in één auto. Aangezien mijn schoonmoeder met een rollator loopt zijn we alleen wat wezen drinken. Vanwege de koude zeewind kozen we voor warme chocolademelk met slagroom. Mjammie.
Natuurlijk ben ik wel even snel naar de zee gelopen om wat foto’s te maken.

Weer terug in Heiloo vermaakten we onszelf even terwijl mijn schoonzus ging koken. Ze verraste ons met een ovenschotel van macaroni, gehakt , groenten en kaas. Wat hebben we gesmikkeld!
Als toetje kregen we frisse vruchtenyoghurt.

Nadat Frans en zijn zwager samen afgewassen hadden vonden we het tijd om naar huis te gaan.
In het donker reden we terug naar Amsterdam, zetten ( schoon)moeder bij haar huis af en tuften daarna door naar Almere. Kwart over negen waren we weer thuis.

We waren best moe na zo’n lange dag maar wat hebben we genoten!

Kaasmarkt Alkmaar.

Gevelsteen Alkmaar.

Oud reclamebord Alkmaar.

Beatles museum Alkmaar.

Traplantaarn Alkmaar.

Bruggetje met kerk Alkmaar.

Boom op heuvel Heiloo.

Vuurtoren Egmond.

De zee Egmond.

Hier was ik toch wel even jaloers. Op die twee die zo zelfverzekerd het strand op reden. 🙂

————————————————————–
Klik op de foto voor een groter formaat.

13 reacties leave one →
  1. 26 maart 2012 15:59

    Gek hè…ik denk bij Heilo altijd aan Drente….maar nee…
    Ik zou toch onderhand beter moeten weten.
    Alkmaar is leuk ……ben je nog in het beatles museum geweest?

  2. 26 maart 2012 17:24

    Dat klinkt als een hárstikke leuke dag uit ! Lijkt mij ook geweldig om met een paard over het strand te draven dus kan me wel voorstellen dat je stond te watertanden 😉

  3. 26 maart 2012 20:41

    Zo’n leuk dagje uit heb je af en toe absoluut verdiend! Ik had best even naast je willen staan op het strand.

  4. Trees permalink
    26 maart 2012 20:54

    Je verhaal en de foto’s zeggen genoeg! Wat een heerlijke dag heb je weer gehad met de familie! Dit zijn zulke kleine dingen he waar een mens van kan genieten.

  5. Willie permalink
    27 maart 2012 00:07

    Lief van jullie en fijn dat ze in staat was om het te doen, zij zal ook wel erg moe zijn geweest maar er heel erg van genoten hebben. 🙂

    Dat was een welbestede dag, jullie hebben zelf ook veel plezier gehad en zijn ‘schandelijk ‘ verwend. 😉

    Daar moet ik eigenlijk een keer heen, dat Beatlesmuseum en het strand ziet er zeer aanlokkelijk uit. Mooie boom op de heuvel.
    Mooie foto’s, Truus.

  6. 27 maart 2012 08:03

    ziet er mooi uit truus,en ja je zal daar hartstikke moe van worden maar ehh dan slaap je ook weer lekker hé:-)

  7. 27 maart 2012 17:47

    wat een heerlijke dag, als je toch ergens moe van moet worden, dan maar van zoiets 😉

  8. 28 maart 2012 10:57

    Een leuke dag dus,die pakken ze je niet meer af.

  9. 28 maart 2012 13:15

    Truus,

    Gezellig zo’n dagje met de familie.
    Ik herken wel een paar foto’s van Alkmaar en Egmond, alleen toen wij er waren eind 2010 was het koud en nat en was er helaas niet veel te beleven.
    leuk dat je weer even langs kwam.
    Momenteel staan mijn activiteiten op blogspot op een heeeel laag pitje.

    Groetjes,

    jeer

  10. 28 maart 2012 16:02

    Mooi verslag van een fijn dagje uit. Ik zie daar het Beatlesmuseum. Zeker van Azing Moltmaker? Die doet zijn hele leven al niets anders.

  11. Novelle permalink
    28 maart 2012 20:10

    Hallo Truus
    mooi verslag van een dagje uit.
    Wat is een traplantaarn ? had ik nog nooit van gehoord.

  12. geesjesgedachten permalink
    30 maart 2012 22:26

    Leuk verslag van een geslaagd dagje. Ik ben bang voor paarden, en toch had ik hetzelfde gevoel als jou bij die twee die zo heerlijk het strand op gingen. Gek he?

  13. 2 april 2012 16:15

    Zo, dat was dus een dag met veel verschillende activiteiten. Leuk he!! Heel vroeger eens in Almaar op de kaasmarkt geweest, naar verder ken ik het niet. En ja, voor een paardrijder is een ritje op het strand (wat ik heb horen zeggen) altijd bijzonder!

Geef een reactie

