Skip to content

Paasrit.

8 april 2012

Tjonge, jonge, wat hebben we vanmorgen geboft! De lucht was blauw, met hier en daar wat fraaie witte wolkjes en een zon die uitbundig scheen. 
Samen met de koele ochtendlucht het ideale weer voor een buitenrit.
Dat had ik niet verwacht toen ik bij het opstaan om half 8 zag dat het gevroren had.
En een uur later moest ik eerst de voorruit van de auto krabben eer ik weg kon rijden. Brrrr.

Op de manege aangekomen zag ik dat ik op Hitstar moest. Daar werd ik vrolijk van want ik vind Hitstar een heerlijk paard om mee buiten te rijden. Hij loopt lekker door, schrikt niet snel ergens van en is makkelijk terug te nemen in tempo als dat moet.
Ik ging gelijk aan de slag om hem te poetsen en te zadelen zodat ik op tijd klaar zou zijn.
Om half 10 zat iedereen op zijn/haar paard en konden we vertrekken. 

Omdat de paarden nog wat fris konden zijn hebben we eerst een hele tijd gestapt, daarna een paar flinke stukken gedraaft om uiteindelijk een voorzichtige galop te proberen. Dat ging allemaal prima, de paarden gedroegen zich voorbeeldig zodat we later wat meer door konden galopperen. Door de koude wind sprongen af en toe zelfs de tranen in mijn ogen tijdens de galop.

Op een gegeven moment verlieten we het ruiterpad en reden we naar een rustige woonwijk. Ik herkende de omgeving als zijnde de buurt waar één van de ruiters woont. En jawel hoor, deze ruiter had als verrassing voor een lekkere lunch gezorgd. En zo stonden we midden in de straat, met een paard aan de teugels vastgehouden, een krentenbol te verorberen met een glas thee. Dat smaakte!
Een half uur later stegen we weer op om het ruiterpad weer op te zoeken zodat we onze tocht konden vervolgen.

De rit ging verder door het bos, langs akkers en een vaart en voor we het wisten was het half één en waren we weer op de manege terug.
Na het verzorgen van de paarden mochten ze lekker de wei in waar hun makkers, die niet mee waren, al op ze stonden te wachten.

Ik had vandaag geen fototoestel mee maar ik heb nog wel een foto van Hitstar in de wei die ik vorig jaar gemaakt heb.

13 reacties leave one →
  1. Trees permalink
    8 april 2012 14:38

    Heerlijk Truus, dat je weer zo genoten hebt. Er komt een goede tijd aan voor je, er komen vast nog veel meer buitenritten!

  2. 8 april 2012 15:08

    Het werd dus een beetje verrassingsrit , lijkt me héérlijk om dit soort ritten te kunnen maken !

  3. 8 april 2012 15:30

    Heerlijk als je zo kunt genieten van de natuur. Zelf ben ik niet zo van de paarden, vind het een beetje eng, maar zo naar buiten als het zonnetje schijnt is heerlijk. En dan ook nog een verrassingslunch, dat lijkt me genieten!

  4. Novelle permalink
    8 april 2012 18:46

    leuk om te lezen hoe jij geniet van een ritje te paard.

  5. 8 april 2012 20:12

    Lang geleden dat ik heb paardgereden, maar ik kan me mijn plezier nog herinneren. Fijn dat jij er zoveel plezier van hebt. En ik heb net op een blog gelezen dat je dingen die je leuk vindt, vaker moet doen. Go for it!

  6. Willie permalink
    8 april 2012 22:06

    Een mooi verslag van een heerlijke buitenrit, alleen een beetje koud. 😉
    Aardig van de ruiter, was er nog meer dan de krentenbol?

    Volgend weekend al naar Drente, dat wordt nog meer genieten, he Truus.

    • 9 april 2012 17:25

      Er waren ook nog plakken paasbrood, stroopkoeken en stroopwafels.
      Ik heb behalve een krentenbol ook een stroopwafel gegeten. 😉
      Ja, we gaan vrijdagmiddag al weg. 🙂

  7. 8 april 2012 22:33

    Soms zou ik wel willen dat ik ook kon paardrijden 🙂

  8. 8 april 2012 23:08

    Klinkt als een hele mooie rit, als mijn spieren het toe zouden laten en ik paarden minder eng zou vinden, zou ik het ook wel willen. 😉

  9. Elisabeth permalink
    9 april 2012 07:43

    Het klinkt als een hele mooie rit, puur genieten.

  10. 9 april 2012 08:57

    wat heerlijk om te lezen truus,
    zo’n rit kan zomaar je dag kleuren hé,:-)
    geniet er maar lekker van na.

    xxx

  11. geesjesgedachten permalink
    9 april 2012 13:17

    Wat een erg leuk logje Truus, je plezier straalt ervan af. Op naar de zomer!

  12. 9 april 2012 14:45

    Wat een prachtig paard en wat fijn dat je daar zo van kan genieten, heel waardevol in het leven van een mens, zoiets te hebben!

Geef een reactie

