Skip to content

Dag Felix.

19 september 2012

En weer heeft die rotziekte die kanker heet een slachtoffer gemaakt.
Felix, de kat van een buurvrouw is vanmiddag ingeslapen. Liefdevol omringd door haar, haar zoon en mij.
Een tumor aan zijn tong maakte zijn leventje ondragelijk.

Het was maar een gewone cyperse kat maar wel eentje met een groot hart.
Vaak kwam hij naar me toe als hij me op straat zag lopen. Voor een aai en een knuffeltje.
En natuurlijk in de hoop op een lekker hapje want ik gaf hem vaak eten als zij op vakantie was.

Het zal vreemd leeg zijn op straat nu…

Dag lieve Felix, het gaat je goed in de kattenhemel.

8 reacties leave one →
  1. 19 september 2012 19:27

    …het was “maar” een gewone cyperse kat. Dat was ie niet, want het was jullie kat. Je bent niet zomaar een baasje, buurvrouw of verzorgster. Het beest maakte gewoon deel uit van jullie leven Dat het leeg is zegt genoeg. Sterkte en een knuff.

  2. 19 september 2012 20:44

    Dank je wel Mirjam.
    Ik ben blij dat ik ze vandaag bij heb kunnen staan tijdens het loslaten. En zo zelf ook afscheid van hem heb kunnen nemen.
    En met gewoon bedoelde ik dat het een rasloze kat was met een vachtje van dertien in een dozijn. Maar daarom niet minder geliefd natuurlijk.

    • 20 september 2012 11:45

      Voor mijn buren was hij de mooiste en de liefste, net als Nickie dat voor mij is.
      Zo vreemd vanmorgen om naar mijn auto te lopen en te weten dat ik hem nooit meer tegen zal komen. 😦

  3. Willie permalink
    19 september 2012 22:28

    Ach, wat naar Truus.
    Gecondoleerd met je buurkat, geen Felix meer op zijn vaste plekje.
    Wat een rotziekte ook. 😦

  4. 20 september 2012 16:52

    Ja helaas , ook onder dieren maakt deze ziekte slachtoffers en voor de mensen om zo’n dier heen toch altijd weer héél ingrijpend !

  5. 22 september 2012 10:59

    ‘maar’ ….. niets is zo’maar’ ,,,,, niets is gewoon alles is ongewoon genoeg om lief te hebben….

    Sterkte meiske!

  6. 1 oktober 2012 11:10

    Gelukkig is Felix nu van de ellende af. Sterkte voor iedereen. Nog niet zo lang geleden moesten we Minnie laten inslapen. Dus die emotie is nog vers en zoon en ik hebben hem heel sterk beleefd. Want Minnie heeft ons al die tijd begeleid, van vlak na de scheiding toen zoon 10 was, tot kort geleden.

  7. 6 oktober 2012 20:06

    Veek sterkte .8 jaar geleden moest ik vlak na elkaar onze twee honden laten inslapen .Al hebben we er weer twee ,vergeten zal ik ze nooit meer.
    groetjes, Ria

Geef een reactie

