Skip to content

Verzorgen.

4 november 2012

Hé hallo, Shirley hier. Wat lees ik nou voor verhaal over een of andere Gerda? Zeker een conculega van me. Ik had het mooi niet gepikt hoor, om zoiets schoon te maken. Maar ja, bazen kennende, heeft ze het vast gemoeten.
Ik vond het viesheids gehalte van dat akkefietje trouwens wel meevallen. Kan het wel sterker vertellen. En dat ga ik doen ook.

Stel je een WC voor waar iemand met de toiletborstel hondenpoep van zijn schoen af heeft zitten schrobben. Ik kan je verzekeren, dat geeft, letterlijk, een spetterend resultaat. In dit geval dus bruine in plaats van witte. En dan niet alleen de wc-pot maar ook de bril en de muren. Grrrrrr.
Ben wel blij dat ik (nog) nooit kots op heb hoeven ruimen. Grote kans dat ik dan zelf over mijn nek zou gaan.

Het is trouwens handig als je tegen bloed kunt. Er kan zomaar iemand met een giga bloedneus het toilet binnen komen stormen terwijl je daar met je microvezel doekje in de weer bent. Boven de wasbak lekkend papieren handdoeken uit de automaat rukkend. Daarbij alles onder smerend.

De keer dat me dat overkwam begon ik meteen te roepen van:  ‘Neus snuiten, dichtdrukken en hoofd iets voorover!’ Braaf volgde het slachtoffer mijn bevelen op. Met het gewenste resultaat.
Had ik weer een probleem opgelost wat niet bij mijn normale werkzaamheden behoort.

Bovenstaande gelezen hebbende begrijpen jullie vast wel dat kantoren bijhouden meer is dan alleen maar een bureautje afnemen, prullenbakkie legen en een beetje stofzuigen en dweilen.
Vooral omdat ik tijdens kantooruren werk en daardoor met de gebruikers van het pand te maken heb.

Moe thuisgekomen wacht mijn eigen huishouden met man en poes om gedaan te worden. En een flinke tuin.

Dus, Plato, ik peins er niet over. Die Truus mag zelf snoeien!

De WE-300 is een initiatief van Platoonline.
Voor het verhaal van Gerda, zie mijn voorlaatste WE-300.

9 reacties leave one →
  1. 4 november 2012 23:44

    Hee, Shirley. Welkom terug in weblogland. Eindelijk weer eens wat reuring, zo zeggen ze in de Zaanstreek. Een spetterend optreden mag ik wel zeggen. Er gaat niets boven een echte Shirley. Ik ben je fan, dat je het weet.

    Meesterlijke WE…. de griebels en de grabbels liepen mij tijdens het lezen over de rug.
    Dank je wel. Nu kan ik niet slapen. Whahahahahahaha.

    De link staat er. Laat nog veel van je horen. En de groeten aan Truus natuurlijk. 🙂

  2. 5 november 2012 10:16

    Jakkes. Je hebt het heel beeldend beschreven. Goede invulling, Truus uh .. Shirley.

  3. 5 november 2012 11:27

    Hilarisch Truus, lig in een deuk hier, zie het al helemaal voor me gebeuren in mijn hoofd (nee heb geen last van stemmetjes, alhoewel?) ik hoor hoe het gezegd wordt, en ik zie hoe het slachtoffer de spreekster dan verbijsterd aankijkt

  4. 5 november 2012 12:41

    Jeetje wat een verhaal… Inderdaad is het echt niet altijd leuk een ander zijn troep op te moeten ruimen. Mijn dochter heeft een aantal jaren (toen ze rond de 20 was) als ontbijtserveerster en kamermeisje in een hotel gewerkt. Wat die af en toe tegenkwam, dat wil je echt niet weten… brrrrrrrrrr
    Leuke WE300, dat heb je er dan wel weer van gemaakt!

  5. Willie permalink
    5 november 2012 23:34

    Zou die persoon dat thuis ook zo doen? Bah!
    Dat je een bloedneus krijgt, daar kan je niets aan doen, dan moet je wel.

    Leuk dat Shirley er weer is, ze is zo grappig. 🙂
    Ze heeft het maar druk met al dat verzorgen.

    Leuke, vlot geschreven WE-300, Truus.

  6. 6 november 2012 18:42

    Ik heb geen enkele illusie over wat mensen als jij aantreffen tijdens hun werkzaamheden !
    Ik vind het al érg genoeg dat ik m’n eigen rommel op moet ruimen terwijl huishoudelijk werk me totáal niet ligt ! Je snapt ,ik bewonder mensen die hier , vaak met plezier , een beroep van hebben gemaakt !

  7. 10 november 2012 16:44

    hè, jakkes.
    ik moet nog eten, shirley!
    groeten aan truus!!

  8. 10 november 2012 20:02

    Wat een heerlijk verhaal. Ja en je hebt helemaal gelijk.Onvoorstelbaar wat voor viespeuken er rondlopen. Dikke pluim voor al die mensen die dat toch maar weer fris en schoon op weten te leveren. Fijn weekend. Groetjes Ria

  9. 16 november 2012 13:46

    Ik vind het zo raar dat mensen blijkbaar vinden dat een ander dat maar op moet ruimen/schoon moet maken. Ook bij zo’n bloedneus als alles onder het bloed zit, dat maak je dan toch zelf schoon? Wat een viezerikken heb je er toch bij…brrr…

Geef een reactie

