Skip to content

Natuur-Cultuur.

9 november 2012

Oude cultuur in nieuwe natuur. Een totempaal op Stadslandgoed De Kemphaan te Almere.

Foto tegenstelling is een initiatief van Melodymusic.

Update voor Willie: zo zag hij er bijna 5 jaar geleden uit.

18 reacties leave one →
  1. 9 november 2012 12:09

    Mooooii beeld…. en mooie invulling ook 😉

    Dank je wel meis, liefs en fijn weekend.

  2. 9 november 2012 12:21

    Zo dat is ook orgineel,ik blijf me verbazen vandaag mooi 🙂

    Fijn weekend xxx

  3. 9 november 2012 12:31

    Nou over beelden gesproken,ook al zo apart!
    ot; ik probeer altijd iets met water te zoeken,soms lukt het de ene keer wat beter als de andere keer.Maar ja ik ben ook nog schaats’gek’en ijs heet hier ‘hard water’.

    fijn weekend Truus.

  4. 9 november 2012 13:35

    Is ie gemaakt van een boom Truus, of ziet het er alleen maar zo uit. Ik vind het wel een mooi ding. Mooi gefotografeerd ook.

    • 9 november 2012 16:31

      Ja Plato, het is echt hout. Je kunt zelfs zien dat ie aan de onderkant al aangetast is.
      Het viel niet mee om dat ding te fotograferen. Het was gisteren bewolkt en de voorkant was tegen het licht in. Toen het begon te regenen heb ik het verder maar opgegeven. ;-(

  5. 9 november 2012 16:51

    Wat een prachtige totempaal zeg! Daar is zoveel aan te zien!! En wat een werk om heb zo te krijgen …………… erg mooie tegenstelling.

  6. ferrara permalink
    9 november 2012 17:24

    Mooi gedaan.
    Ik krijg een beveiligingswaarschuwing als ik je blog aanklik.

  7. 9 november 2012 21:08

    nav je vraag kom ik weer…. was al geweest en had ook al gereageerd… er is dus kennelijk iets niet goed gegaan met die reactie?

    Ik schreef ongeveer (sorry herinner me t niet meer precies) dat ik er wel van genieten kan dat met hout uit de natuur iets gemaakt wordt en dan teruggeplaatst wordt in de natuur..

    nee ik krijg / kreeg geen beveiligingswaarschuwing…

  8. Willie permalink
    10 november 2012 01:05

    Van natuur gemaakte cultuur in de natuur, mooi gevonden, Truus.
    Ik herken de totempaal, ik ben er jaren geleden met jullie geweest.
    Heb je toen niet ook al foto’s gemaakt van de totempaal? Maar deze foto vind ik ook mooi hoor.

  9. 10 november 2012 10:51

    Erg mooi 😀 hier 5 km verderop is er een huis beschilderd met een indiaan. En in hun tuin staat ook een totempaal.
    Fijn weekend

  10. 10 november 2012 19:35

    Een mooi kunstwerk eigenlijk, houtsnijwerk kan ik wel waarderen en ik bedenk dan maar dat de boom ooit ook in die natuur heeft gestaan!

  11. 10 november 2012 19:43

    Het kunstwerk heeft aan schoonheid gewonnen na 5 jaar ,de verwering is heel mooi !

  12. 10 november 2012 21:30

    mooi

  13. 14 november 2012 12:00

    Mooi die toevoeging. Stond ie vroeger op een andere plek of hebben ze wat met het groen gedaan. Hij lijkt nu zo midden op dat grasveld te staan en vroeger dichter bij die struiken. Of is dat vertekening?

    • 14 november 2012 12:49

      Plato, dat is een ander perspectief. Op de oude foto kon ik de paal recht van voren nemen. Dat ging nu niet (vanwege het licht) dus heb ik ‘m van opzij genomen. Waardoor je andere struiken ziet. Verder heb je verschil van voorjaar en najaar.

  14. 16 november 2012 13:42

    Oh die heeft wel veel geleden als ik de foto van 5 jaar terug bekijk. Beetje vleugellam. 🙂

Geef een reactie

