Skip to content

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

13 november 2012

Afgelopen zondag hadden mijn zussen en ik bij mijn moeder afgesproken voor een gezellige zussendag.
Helaas gooide een vervelende verkoudheid roet in het eten en viel ons plannetje in het (neus)water.
Om hen niet aan te steken ben ik maar thuis gebleven.

Toevallig had ik vorige week een echte WASGIJ? legpuzzel van 1000 stukjes gekocht.
Voor wie dit fenomeen niet kent, het zijn puzzels zonder voorbeeld.
Ze zijn er in drie soorten, bij de Original moet je maken wat men ziet. Bij de Destiny moet je de toekomst van de mensen maken en bij de Mystery wat er met de personen gaat gebeuren.

Nu ik toch ziekies thuis was kon ik er meteen aan beginnen. Joepie!

Hieronder de afbeelding die op de doos staat. Het is dus de bedoeling dat je maakt wat ze zien.

Ik ben natuurlijk met de rand begonnen. Daarna haalde ik wat opvallende kleuren uit de doos.

Op een gegeven moment kwam ik niet verder met geel en rood.
Toen heb ik alle losse stukjes weer in de doos gedaan en er groen uitgevist.

Daarna weer verder met geel en rood en toen was het nog slechts een kwestie van opvullen.

17 reacties leave one →
  1. 13 november 2012 16:56

    Wat knap. Ik zou echt niet weten hoe ik dit moest doen.

  2. 13 november 2012 17:54

    Ik verlies mijn geduld al als ik naar de doos kijk. Goed kunnen puzzelen vind ik een echte gave 😉

  3. 13 november 2012 18:24

    Zo zeg,ik ben op en neer aan het scrollen eer ik de puzzle begreep. Petje af 🙂

  4. 13 november 2012 18:36

    ik snap er niks van!!

    • 13 november 2012 21:57

      Hanneke, op de doos zie je mensen in auto’s die ergens naar kijken. De legpuzzel is dat wat ze zien. Wegwerkers dus.
      Kijk maar, de neuzen van de voorste auto’s zijn (andersom) op de puzzel afgebeeld.
      Oftewel. de mensen op de doos en op de legpuzzel zien elkaar in tegengestelde richting.

  5. Willie permalink
    13 november 2012 22:14

    Ik had er nog nooit van gehoord, deze puzzels.
    Heel apart.
    Een leuke uitdaging voor jou, en wat heb je hem snel gemaakt.
    Leuk logje Truus, en beterschap met je verkoudheid.

  6. Saskia permalink
    14 november 2012 07:39

    Liever jij dan ik! Ach, zolang je je maar vermaakt.
    Beterschap!

  7. 14 november 2012 10:46

    Wat knap zeg. Ik heb daar het geduld echt niet voor. Maar het concept van zo’n puzzel is wel weer leuk.

  8. 14 november 2012 10:54

    Wat een uitdaging! Nee hier zou ik niet aan beginnen…..jeetje….ik wist niet eens van het bestaan. Pet af!

  9. 14 november 2012 11:57

    Wat een leuke puzzel. Hier werken dus de verbeelding en wat je denkt dat ze zien, samen. Ik begin er niet aan. Maar als ik dat wel deed zat ik geheid tot vijf uur in de ochtend stukjes te leggen. Ik ken mezelf. Hahahahaha…. maar de verleiding is groot…. zeer groot.

    Jij hebt hem al uit. Nou die anderen nog. Zal ik er een kopen voor mijn dochter? Dan kan ze een beetje geduld leren. Ghegheghe.

  10. 14 november 2012 18:26

    Oooooo héérlijk , je bent snel zeg ! Erg leuk die puzzels zonder voorbeeld ,ik had er ooit 1 die óók nog in zwart/wit was ! Ik ben gék op puzzelen en er ligt er nu óók een op tafel , dit keer een puzzel met stukjes in heel vreemde modellen !

  11. 14 november 2012 21:17

    Wat een aparte puzzel Truus. Ik ben er dol op, in de kersttijd hebben we er 3 gemaakt, heerlijk. Maar hier snap ik echt niks van hoor… zelfs niet na je uitleg aan Hanneke… wat een muts ben ik zeg! Ik ga wel eens op de website kijken 😉

  12. 15 november 2012 00:15

    Ik ken ze en vind ze geweldig… enig nadeel is hier dat mijn poezebeesten al die stukjes ook megaaaaaaaa interessant vinden 😉

    Heb eergisteren nog met een puzzel in de hand gestaan in 2-strijd ‘kopen of niet’ , het is ‘niet’ geworden om bovenstaande en andere redenen

  13. 16 november 2012 13:40

    Die kende ik dus nog niet, wat een leuk idee. Lijkt me wel heel lastig zonder voorbeeld, maar je had wel een goede tactiek denk ik, per kleur. 🙂

  14. 19 november 2012 14:03

    leuk ik heb laatst ook een puzzel gelegd best moeilijk nog

  15. 25 november 2012 01:23

    Wat knap, ik snap er dus ook helemaal niets van. Je moet wel engelengeduld hiervoor hebben denk ik zo…Voor jou een fijne Zondag, groetjes Ria

Geef een reactie

