Skip to content

Updeetje.

14 januari 2013

Hallo allemaal,

ik ben momenteel met opruimen bezig. Zowel in huis als op mijn oude weblog.
Ik heb er genoeg van om twee weblogs te hebben. Vooral omdat weblog.nl zo traag is en omdat er ‘rare’ dingen gebeuren. Van de week had ik daar namelijk een logje geschreven om te voorkomen dat mijn weblog, voortijdig, zou vervallen. Nu krijg ik dat logje de ene keer wel te zien en de andere keer niet…
Ook valt de verbinding steeds weg, wat helemaal irritant is.

Ondertussen heb ik alle foto’s geschoond zodat ik nu alleen nog tekst heb. Al is het me nog niet helemaal gelukt om alle foto’s eruit te krijgen. Dat ga ik nog een keer nalopen.

Verder heb ik alle logjes die ondertussen verouderd zijn, zoals mededelingen en zo, allemaal verwijderd. En alle fotologjes over vakanties en uitstapjes. Ergens een beetje jammer maar anders wordt het zo vol.
Blijven er nog zo’n 160 logjes over om te verbeteren en over te zetten naar WordPress.

Zou iemand mij willen mailen hoe dat overzetten moet? Graag in Jip en Janneke taal want ik ben nogal een digibeet.

Alvast bedankt voor de moeite. 🙂

Laatste nieuws: Sanoma stopt per 1 maart met Weblog. nl. Ze gaan het overdragen aan…… WordPress!

Vooruit, nog eentje dan. Dankzij Melody is het gelukt om mijn oude weblog over te zetten. Ik moet de logjes nog wel aanpassen maar dat heeft geen haast.

14 reacties leave one →
  1. 14 januari 2013 14:12

    Heb je mijn telg.nr ? Bel dan x

  2. 14 januari 2013 16:04

    Melody en Hanneke, bedankt voor jullie mailtjes. 🙂
    Als ik zover ben ga ik het proberen.

    • 14 januari 2013 19:38

      Is prima meis, graag gedaan, als je er niet uit komt mail dan…. indien nodig gil je maar dan doe ik het voor je.

  3. 14 januari 2013 17:13

    Een strak plan. Dus het is nog steeds huilen met de pet op op weblog…….
    Weg er mee…..

  4. 14 januari 2013 18:25

    Goed van je hoor, schoon schip maken Truus. Ik heb ook al mijn berichten overgezet, gewoon in een keer. Maar je hebt vast al tips gehad. Mijn berichtjes staan er nog maar ik denk dat ik gewoon de hele boel maar ophef… weg ermee, je zou toch denken dat het nu toch onderhand wel eens in orde zou zijn gekomen, maar niet dus…
    En in mijn WordPress weblog moet ik nog een heleboel rechtzetten hoor… iedere keer doe ik maar wat… Succes!

  5. 15 januari 2013 00:03

    Nooit verkeerd grote schoonmaak, Ik heb alleen het hoognodige meegenomen en de rest mag vervallen.Succes met de verhuizing. Groetjes Ria

  6. 15 januari 2013 10:30

    Ja soms moet je dat doen, moet nog steeds mijn blog daar verwijderen had een tweelingblog dus daar staat alles nog steeds op dat is wel makkelijk. Succes er mee weet ook niet hoe ik het zou moeten doen het overzetten.

  7. 15 januari 2013 18:27

    Ik laat m’n oude web-log voorlopig staan , heb nog steeds alle niet álle foto’s die in logje ontbreken overgezet . Gelukkig wél al alle logjes geïmporteerd want weblog werkt inderdaad vaker niet dan wel!
    Ik zie dat je al een heleboel perfecte hulp aangeboden hebt gekregen dus het gaat wel goed komen !

  8. kakeltje permalink
    15 januari 2013 20:19

    Fijn dat je per omgaande advies gekregen hebt. Zulke bloggers zijn GOUD waard! Laat ik je nou vertellen dat ik helemaal niet wist dat je twee blogs hebt…Nooit geweten, sorry ;-(

  9. Willie permalink
    15 januari 2013 21:58

    Het logje van 12 jan. op je oude weblog was niet zichtbaar, maar toen ik op ‘Persoonlijk’ klikte, kwam het tevoorschijn. Ik heb toen geprobeerd te reageren, maar dat lukte steeds niet, alleen tussendoor ‘test’ gereageerd, dat lukte wel. Daarna weer geprobeerd, lukte niet.
    Irritant ja, dus weg ermee. Veel succes met overzetten, Truus.

    • Willie permalink
      15 januari 2013 22:06

      Ik schreef daar o.a. : Ondertussen is het echt winter, en is alles bevroren en bedekt onder een dikke laag sneeuw.

  10. 16 januari 2013 15:12

    Van Melody krijg je ongetwijfeld een export uitleg. Maar dan heb je wel 160 nog niet gecorrigeeerde stukken op wordpress. Ik deed het anders. Ik kopieerde een blogje op weblog en maakte daar een nieuw blogje van in WordPress, op de bekende manier dus. Daarna ging ik naar bewerken om de fouten uit de log te halen. Toen ik dat had opgeslagen ging ik naar snel bewerken en veranderde de datum. Ik nam daarvoor gewoon de datum waarop het in weblog geplaatst was. Dat levert een logische volgorde op. Dat deed ik met ruim 550 logjes en toen ik klaar was hadden de meeste bloggers hun googlereaders afgezet 🙂

  11. 17 januari 2013 16:25

    eerst laten ze alles in de soep lopen en dan ‘flikkeren’ ze alles naar wordpress……
    tssssss!

Geef een reactie

