Skip to content

Genieten in de regen.

10 maart 2013

Zaterdagmiddag besloot ik, ondanks het slechte weer, toch naar het asiel te gaan.
En daar had ik geen spijt van want zelfs met regen is het mooi wandelen in het buitengebied van Almere.

Sensei, de Engelse Bulldog, bleek ondertussen geplaatst te zijn dus koos ik voor Hector. Een prachtige Schotse Collie met een zachtaardig karakter waar ik al eens eerder mee gewandeld had.

Zijn dichte vacht hield hem lekker warm en droog en ik had mijn paarse regenlaarsjes aan waarmee ik zonder natte voeten door de plassen kon stampen. Verder had ik nog een paraplu opgestoken zodat ook de rest van mijn lijf droog bleef.

Hij vond het geweldig als ik met een stok gooide en liet ook steeds braaf los. En als ik een stukje ging hollen, rende hij netjes mee.

Onderweg zag ik van alles. Bomen waar de bast van afgevreten was door de plaatselijke beverbevolking.
De groen/witte uitwerpselen van ganzen waar ik tussendoor moest laveren. De ganzen zelf die zich op de omgeploegde kleiakkers ophielden. Waarvan sommige luid gakkend op de wieken gingen.
Twee grote zilverreigers die ook al het luchtruim kozen toen ik te dichtbij kwam naar hun zin.

Zelfs twee fanatieke mannen op een racefiets trapten me onderweg in een stevig tempo voorbij. Elk een andere kant op.

En in één van de grote kassen, waar rijen bakken met gele bloemen stonden, brandde oranje licht wat een gezellige uitstraling gaf.

Het wandeluur was zo om waarna ik de warme verblijven van de katten indook om ook die nog even aandacht te geven.

13 reacties leave one →
  1. 10 maart 2013 01:01

    Goeeeeeeeeee van jouuuuuu xxx

  2. 10 maart 2013 10:20

    heerlijk truus,
    dat klinkt als een erg voldane dag

  3. 10 maart 2013 10:44

    Het leuke is dat heden ook een doel heb ik pas soms op een hond en dan moet je wel en is het ook nog vaak heerlijk en voor de hond ook lekker even buiten

  4. 10 maart 2013 15:29

    voor allebei een feestje , dus.
    ik ben lekker binnen gebleven, al keek rizzo me nog zo verlangend aan 🙂

  5. 10 maart 2013 19:43

    Als wij onze “leenhond “hebben valt het me ook altijd op dat het tóch lekker is om naar buiten te gaan als het regent .Zonder hond proberen we toch meestal de wandeling uit te stellen tot het droger is maar ja , met een hond móet je er wel op uit. Best wel dapper van je om te gaan want jij hóeft niet natuurlijk!
    Fijn dat er weer een hond uit het asiel een baasje gevonden heeft !

  6. Willie permalink
    10 maart 2013 22:02

    Dat was een goed bestede middag, dieren en de natuur, vrijwilligerswerk kan best leuk zijn.
    En de hond ook blij. 🙂
    Mooi opgeschreven, Truus.

    Ik ben lekker binnen gebleven, hoor. 😉

  7. Trees permalink
    10 maart 2013 23:41

    Je hebt je weer nuttig gemaakt en ook weer wat van de natuur in de omgeving gezien, dat is toch elke keer weer anders! Ze boffen maar met jou als vrijwilligster bij dat asiel.

  8. 11 maart 2013 12:15

    Klinkt als een fijne wandeling ondanks het weer. Ik vond het vroeger eigenlijk ook niet erg om met de honden te wandelen als het slecht weer was. Alleen die natte stinkvacht en modderpoten daarna, dat was minder hahaha.

  9. 11 maart 2013 20:31

    Wat een heerlijk warm blog heb je geschreven 🙂 Jij blij, asielhond blij, je lezers blij…Liefs Kakel

  10. 12 maart 2013 00:23

    Leuk dat je wandeld met asielhonden.Ik heb ooit een hond uit de senioren opvang gehaald en daar kwamen elk weekend vrijwilligers om met de honden te wandelen. De eigenaar van dat asiel vond dat zo geweldig dat mensen dat doen. Ik heb zelf 2 honden en trek er ook 2x per dag op uit. Ja ne keus is er niet he, Ze zullen toch hun pootjes willen strekken ondanks slecht weer. Groetjesss

  11. 15 maart 2013 16:00

    Wat mooi dat je dit allemaal doet, Truus. en met zoveel liefde. Echt hulde hoor.

Geef een reactie

