Skip to content

Weblogmeeting, allerlei.

5 oktober 2013

De ontmoeting begon met het verzamelen bij de kassa’s van Burgers Zoo.
De ene helft was ruim op tijd, de andere helft had last van allerlei omleidingen en haalde de afgesproken tijd niet.

Eenmaal compleet togen we in gezwinde pas naar onze gids die bij de Ocean stond te wachten. Deze bleek over een stentorstem te beschikken. Dat was, in combinatie met het feit dat het een grotachtige ruimte was en je alom geroezemoes hoorde, een ware aanslag op je oren.

Na de rondleiding was het tijd voor de lunch. Die was werkelijk subliem en op een zeer fraaie locatie, de Tree Tops  Lodge, met uitzicht op….  Jawel, boomtoppen!
Tijdens het nuttigen van de diverse lekkernijen werd er heel wat afgekletst.

Als (zwaar) slechthorende had ik ondertussen een moe hoofd gekregen en besloot in mijn eentje door het park te gaan. Op die manier kon ik rustig foto’s nemen.
Tenminste, dat dacht ik. De drukte, de felheid van de zon en het vele glas en gaas (bij de vogels) maakte dat het niet meeviel om een beetje aardige foto’s te maken.

Tegen vier uur zochten we elkaar weer op om nog even gezamenlijk wat te drinken/eten. De aardbei taartpunt die ik uitkoos was werkelijk verrukkelijk!
Tegenover het terras zat de souvenirwinkel waar diverse mensen nog wat kochten.
Zelf ging ik voor de groepsfoto die in mijn vorige logje te zien is.

Omdat ik als een kip zonder kop rondgedwaald had, had ik een hele hoek van het park nog niet gezien. Gelukkig sloten ze  pas om zeven uur. Tijd genoeg dus om ook het gemiste gedeelte te bekijken.

Eerst nog even hartelijk afscheid genomen van iedereen en hop, daar ging ik weer.
Met als toetje, in een bijna uitgestorven park, de foto’s van de gorilla’s.

Burgers Zoo 212

Door het hele park waren er op de grond pootafdrukken te zien. Deze spotte ik bij de tijgers.

Burgers Zoo 175

De renkoekoek (bekend van een strip met een coyote) ging zo snel dat ik ‘m niet op de foto kreeg.

Burgers Zoo 131

Om het junglegevoel te versterken ben ik over deze touwbrug gegaan.

Burgers Zoo 128

Burgers Zoo 130

Er waren heel veel tropische planten (rode bananen???) en bloemen te bewonderen.

Burgers Zoo 125

Burgers Zoo 043

De diverse details brachten je helemaal in de juiste sferen.

Burgers Zoo 048

Handig om je bril en de lens van je fototoestel voor te verwarmen, zo’n tapir.

Burgers Zoo 019 Burgers Zoo 023

De Tree Tops Lodge.

O ja, als je meer bijdragen over deze dag wilt lezen kun je bij Melodymusic.nl de linkjes vinden.

7 reacties leave one →
  1. 5 oktober 2013 18:39

    Klinkt erg leuk! 😀

  2. 5 oktober 2013 21:09

    Een leuk verslag Truus en weer mooie foto’s! Dieren fotograferen is zo dankbaar!

  3. Willie permalink
    6 oktober 2013 00:01

    Je kon die gids wel makkelijk verstaan? Dat is voor jou niet vanzelfsprekend.
    Wat een unieke zaal, leuk.
    Haha, dat had ik ook gedaan, het park weer in. 😉 Was je de enige?
    De groepsfoto is het mooiste souvenir.

    Om het junglegevoel te versterken, niet omdat je het leuk vond? Haha. 🙂
    Leuk logje en mooie foto’s, Truus.
    De bloemenfoto is erg mooi.

  4. 6 oktober 2013 10:18

    mooi truus wat jullie zagen en hoorden, een hart vol herinneringen neem je mee naar huis:-)

  5. 7 oktober 2013 19:20

    Leuk Truus, om jou verslag te lezen, en ben jij tot 19.00 uur in het park gebleven? Mooie foto’s ook 🙂

  6. 7 oktober 2013 20:41

    Het was gewoon te weinig tijd om álles te kunnen zien, ik had óók wel even over die brug gewild maar die hoek hebben we dus blijkbaar overgeslagen;-)
    Misschien hadden wij tóch een dagje langer moeten blijven want we kwamen óveral tijd te kort 😉

  7. 9 oktober 2013 10:54

    Dus een mooi dagje. Het is jullie van harte gegund.

Geef een reactie

