Skip to content

Garderen.

10 oktober 2013

Half augustus zijn we naar het zandsculpturenfestijn in Garderen geweest. Lekker op de fiets vanuit Ermelo.
Het thema is dit jaar ‘Ik hou van Holland’ en in het overdekte gedeelte zijn allemaal gezegdes te zien.
Boven de sculpturen loopt een monorail. Daar werd druk gebruik van gemaakt.

De Beeldentuin met een overdekt showroomdorp en restaurant De Rozentuin waren zeer zeker ook de moeite waard.
Als extraatje stonden er overal Koninklijke Appels van een meter groot.
Deze Appels worden eind oktober voor een goed doel geveild.

Garderen 001

Bij het betreden van De Beeldentuin werden we begroet door dit vrolijke schaap.

Garderen 011

Een levensgroot zandpaard.

Garderen 014

Een Amsterdamse gracht.

Garderen 025

Kaas uit Gouda met daarboven een karretje van de monorail.

Garderen 022

Hollandse klederdracht.

Garderen 044

Kinderspelletjes.

Garderen 027

Bekende Hollandse producten. Zo te zien bidt Bartje nog steeds niet voor bruine bonen.

Garderen 061

De Veluwe met o.a. herten, wilde zwijnen en dassen.

Garderen 030

Oer-Hollands: het weer.

Garderen 049

Een van de vele gezegdes. Volgens mij is het: met de kippen op stok.

Garderen 004

Tegel met informatie.

Garderen 065

Ik vond deze paarden toch net even te duur en te groot voor mijn tuintje. 😉

Garderen 071

Een van de 50 Koninklijke Appels.

Garderen 072

Heel veel leuke en fleurige tuin decoraties.

Garderen 073

Zijn ze niet schattig?

De zandsculpturen zijn nog te zien tot en met zaterdag 26 oktober.

9 reacties leave one →
  1. 10 oktober 2013 20:19

    Heel leuk ! Ik ben er zelf ook geweest. Was een leuk uitje !

  2. Willie permalink
    10 oktober 2013 21:38

    Wat knap gedaan, die zandsculpturen, het zijn ware kunstenaars.
    Dus ze doen er een vernislaag op, ik vroeg me al af hoe ze het deden.

    Was die kat te koop? Die zou wel passen in je tuin. 😉
    Dat was een leuke dag, veel te zien daar.
    Leuk logje en mooie foto’s, Truus.

  3. 11 oktober 2013 11:29

    Prachtig foto-overzicht Truus. Je hebt er wel werk van gemaakt. Waren die schaapjes trouwens ook van zand?

    Ik vond dat Amsterdamse stadsgezicht zo mooi. Tagrijn had een foto van een Leids stadsgezicht, zonder ook maar één auto er op. Op dit tafereel staan ook geen auto’s uiteraard. Was dat in werkelijkheid ook maar zo.

    Met plezier hier gelezen, gekeken en gesnuffeld 🙂

  4. 12 oktober 2013 16:57

    Niet te gelóven dat men zulke mooie dingen van zand kan maken, ik krijg nog geen kasteeltorentje heel uit een plastic emmertje op het strand 😉
    En wat zijn het er véél !

  5. 12 oktober 2013 18:24

    prachtig truus,
    wat heb je veel gezien 🙂

  6. 12 oktober 2013 20:26

    Ik wilde hetzelfde zeggen als Riet: nog geen taartje uit een plastic emmertje lukt. Grote klasse wat mensen met handige handen weten te fabriceren. Die Appel is trouwens ook knap. Leuk weer bij je te kijken en te lezen, Truus!
    Fijne zondag en liefs,
    Kakel

  7. 13 oktober 2013 20:34

    Schitterende foto’s Truus. Knap gedaan hè. Zo voelt het alsof ik er zelf ook geweest ben. We wilden gaan, maar op zondag was alles dicht had ik gehoord… We logeerden in het Bilderberg in Garderen vanwege een etentje in de buurt. Leuk uitje ook op de fiets.

  8. 14 oktober 2013 08:55

    Wat ontzettend leuk en goed gedaan. Het zijn echte zandkunstenaars. Geweldig. Mooie foto’s.

  9. 7 maart 2015 09:43

    Leuke reacties. Komen jullie dit jaar weer? Het thema is Grootmoeders tijd!

Geef een reactie

