Skip to content

Shirley ruimt op.

14 februari 2014

Hallo lieve mensen, hier is Shirley weer eens een keer. Jullie zullen wel denken, waar heeft ze al die tijd toch uitgehangen? Of niet, dat kan natuurlijk ook.
En misschien zijn er lezers die nog nooit van mij gehoord hebben. Ondenkbaar eigenlijk maar ja, je weet het maar nooit, hier in Weblogland.

In ieder geval is er sinds juli 2011 nogal wat veranderd bij Shirley haar werk. Een nieuwe baas, maar wel hetzelfde pand om schoon te maken. In dat pand zijn er bedrijfjes weggegaan, weer nieuwe gekomen maar is er ook intern verhuist. Al met al een beetje een rommelige tijd.
Gelukkig is ze nu in rustiger vaarwater gekomen al is ze wat uren kwijtgeraakt. Daar staat wel tegenover dat ze nu  ’s maandags vrij is.

Maar goed, daar wilde ik het eigenlijk helemaal niet over hebben.
Ik wilde vertellen dat wij, mijn man Herman en ik, aan het opruimen zijn.
O ja, laat ik vooral niet vergeten te vermelden dat mannetje Herman sinds enkele maanden met prepensioen is. Beslist geen onbelangrijke verandering in ons leven.

Hij heeft nu tijd om ons huis op te knappen en moet er opgeruimd worden.
Zo kwam het dat we twee oude televisies, die ruimte op zolder innamen, op Markt-en-Plaats gooiden.
De eerste boden we gratis aan en al snel werd er door belangstellenden opgebeld en een afspraak gemaakt om het bakbeest op te halen.

Het bleek om een uitermate beleefd jong stel te gaan. Netjes een hand gevend en met zachte stemmen sprekend kwamen ze de huiskamer binnen. De man pas nadat we gezegd hadden dat het niet erg was dat hij zijn schoenen nog aan had.
Na een korte demonstratie om te laten zien dat de televisie het deed, vertrokken ze blij met hun nieuwe aanwinst.

Later klonk er een klap in de gang alsof er een dik pak reclame door de brievenbus werd gegooid. Niets was minder waar, het was een doos Mercietjes met daarop geschreven: ‘Dank u wel voor de tv!’. Nou, vinden jullie dat niet hartstikke lief? Zulke mensen gun je toch zeker een gratis televisie!

Omdat er blijkbaar toch een markt voor was vroegen we voor de tweede een klein bedrag. Nu werd er per mail een afspraak gemaakt om het ding op te komen halen.
Hoe anders ging het deze keer…

Dit stel was ouder, gaf geen hand maar liep meteen op de televisie af. De vrouw had  het geld al gepast in haar hand. Na dat afgegeven te hebben begon ze meteen de kabel en de stekker los te trekken. Want nee, ze hoefden geen demonstratie. Al vroeg ze, op het idee gebracht, wel gelijk of hij het wel deed. Wat door ons werd beaamt.

Twee tellen later waren ze vertrokken en keken Herman en ik elkaar in opperste verbazing aan. Tjonge, wat een verschil met het vorige stel!

Later begreep ik hun gedrag pas want Herman verklaarde dat de vrouw iets over ‘een kind in de auto’ had gemompeld.

8 reacties leave one →
  1. 14 februari 2014 15:51

    Hé wat leuk weer eens iets van Shirley te horen, fijn dat het goed gaat met haar en vooral, dat ze wat meer vrije tijd heeft gekregen.ook gezellig voor haar man nu die meer thuis is 😉
    Blijkt maar weer dat er nog steeds keurig opgevoede mensen bestaan ….maar ook minder prettige mensen, het zij zo!.

  2. 14 februari 2014 17:26

    Nou, Shirley, ik kende je nog niet, maar nu dus wel 🙂
    Soms is vrije tijd belangrijker dan geld verdienen, zeker als je die samen met je partner of andere kunt doorbrengen

  3. 14 februari 2014 22:05

    Nou ja, als je een kind in de auto hebt zitten, kun je je toch wel normaal gedragen? Ik ben blij dat het jonge stel nu eens beleefd was, en niet het oude, anders had de “jeugd van tegenwoordig” het weer moeten ontgelden :-0
    Heel gezellig weer eens wat van Shirley te horen! Doe haar mijn meest lieve groeten, ook aan haar pre-pensioen-man,
    liefs Kakel

  4. Willie permalink
    15 februari 2014 00:56

    Dat ruimt lekker op.
    En gelijk een paar mensen blij gemaakt. 🙂

    Fijn dat het nu rustiger is op je werk Shirley, hopelijk blijft het voorlopig zo.

    Leuk om zo’n beleefd stel mee te maken, het geeft toch een goed gevoel.
    Het tweede stel betaalde er toch voor, zullen ze gedacht hebben, haha.
    Nee, grapje, het waren gewoon minder beleefde mensen.

    Leuk om weer van je te horen Shirley, en vlot geschreven.

  5. 15 februari 2014 10:46

    Ik betrapte me er op dat ik al een verwachtingspatroon had. in de tram zat ik met een grote groep ‘petjes’. toen de speen van Okko viel, werd deze keurig opgeraapt en aan mij gegeven. ‘Alstublieft mevrouw’. opruimen is lekker

  6. 16 februari 2014 10:54

    Ja…….das een groot verschil.
    Ik zet regelmatig iets op een Facebook weggeef pagina.
    We verbazen ons nergens meer over hoor, sommige sturen hun man om ” het ” even op te halen en je krijgt nog geen bedankje.
    Maar er zijn gelukkig ook andere mensen . ik heb ook al eens een bedankkaartje gekregen.
    De laatste keer kwam een jonge vrouw niet alleen iets ophalen maar ook meteen spullen brengen voor Dierenthuis.
    Kijk……dat zijn leuke dingen…..

  7. Plato permalink
    17 februari 2014 11:05

    Welkom terug Shirley. Je brengt vreugde in het leven. Ik wens je nog veel mooie jaren met Herman. Tja, dat mensen van elkaar verschillen wisten we natuurlijk al. Maar als het zich zo in je kamer afspeelt wordt wel meteen de harde praktijk. Dan sta je er van te kijken. Heel bijzonder. Dat laatste echtbaar had natuurlijk later best even een bedankje kunnen sturen.

  8. 18 februari 2014 14:18

    Ha die Shirley, fijn dat je weer terugbent! Blijf je nu ook weer regelmatig schrijven?
    Fijn voor Herman dat hij nu meer vrije tijd heeft. En jouw werk? Ach die paar uurtjes minder is toch lekker, hebben jullie ook meer tijd voor elkaar.
    Aardige mensen die de TV gratis kregen. Ik heb voor onze verhuizing ook op een paar Facebookpagina’s gekeken. Heb een gratis 4pits gascomfoor opgehaald en een plantje meegenomen voor die mevrouw. We moesten alleen een nieuwe slang kopen. En ook een tuintafel met 3 stoelen opgehaald in Z, Oud en vies maar na het een beetje te hebben schoongeschrobt hebben ze nog een paar weekjes dienst gedaan voor we nieuwe spullen voor de tuin konden kopen. Ik heb een babyjurkje gebracht voor de baby die net geboren was. Ach… voor niks gaat de zon op toch? Zelf hebben we ook wel het een en ander verkocht,via die bekende ‘plaats’ en snel ook nog. Erg handig! Veel succes met opruimen!

Geef een reactie

