Skip to content

Shirley praat bij.

25 december 2014

Hallo lieve mensen,

aangezien die Truus maar roept dat ze geen tijd heeft zal ik mezelf maar eens als spreekbuis opwerpen. Over dat ‘geen tijd hebben’ heb ik trouwens mijn twijfels. Ik zie haar regelmatig legpuzzels maken op die PC van haar. Of ze zit op een site met gewone puzzels zoals cryptogrammen en zweedse en weet ik allemaal wat niet meer.
O ja, ze zit tegenwoordig ook op Facebook. Vindt ze makkelijker, zegt ze.

Nee, volgens mij ontbreekt het haar gewoon aan time-management (met een goed buitenlands woord) en aan wilskracht. Gewoon liever lui dan moe, of vul maar in…

Wat is er allemaal gebeurt na haar vakantie?

Ze is met een groep van haar manege een week naar Tsjechië geweest om daar zes dagen lang dagtochten te maken. Super genoten hebben ze daar en ze was heel blij met het haar toegewezen paardje, Modra.
Persoonlijk begrijp ik niet wat daar nou zo leuk aan is, zes dagen op zo’n hooi vretend, wiebelgeval te zitten. Maar goed, ieder zijn hobby.

Weer thuis kreeg ze slecht nieuws te horen, haar moeder was gevallen en had daarbij haar bekken gebroken. Gelukkig was het een ‘nette’ breuk die niet geopereerd hoefde te worden. Na een week ziekenhuis en zes weken revalideren mocht ze weer naar haar eigen huis.

Ze gaat nog steeds een middag in de week naar het dierenasiel om met een hond te wandelen en de katjes te knuffelen.

Ze is een dagje naar Gouda geweest om een wensdroom op te halen. Een tekening in pastelkrijt van de vier katten in haar leven. Waarvan alleen Nickie nog leeft en gemaakt door Nel van Wijngaarden.

Zij en Frans zijn naar Noordwijk geweest voor een gezellige High-Tea, georganiseerd door haar zus Tonny. Daar had ik ook wel bij willen zijn om mee te smullen.

Eind oktober werd ook Frans zijn moeder 90 en ook dat werd in hun huis gevierd. Was een drukke maar gezellige dag met aardig wat familie. Samen zijn de moeders nu 180 jaar!

Als zoetekauw zijnde heeft Truus af en toe ook een cake gebakken of een taart in elkaar geflanst. De volgende keer dat ze dat doet wil ik ook een stukkie. Heb ik wel verdiend nu ik dit blog voor haar schrijf.

Oh, ze roept alweer dat ze op moet schieten. Haar moeder is een week te logeren en ze moet nog zoveel doen.  Nou volgens mij valt dat wel mee. Alleen haar oudste zus, Willie, komt en dan gaan ze met z’n vieren gourmetten. Hoe makkelijk wil je het hebben?

Rest me alleen nog om iedereen hele prettige feestdagen te wensen en een heel mooi 2015.

10 reacties leave one →
  1. 25 december 2014 14:16

    Heeeeej Shirley

    Wat ben ik ontzettend blij dat je het heft in eigen handen genomen hebt!!
    En als je geen taart krijgt…. kom je maar naar mij……. ik kook en bak nooit maar als jij op de stoep komt doe ik het voor je!

    Fijne dagen hoor, laat je gauw weer iets van je horen?

  2. 25 december 2014 17:44

    Dankjewel Shirley, gelukkig dat je ons hier even bij komt praten want inderdaad, van Truus horen totaal niéts. Nou snap ik dat wel een heel klein beetje hoor want al dat gekreukel van moeders die samen 180 jaar oud zijn zal zeker tijd en energie vreten!
    maar toch fijn dat je er even aan gedacht hebt om voor haar de kerst en nieuwjaarswensen te verzorgen, geef je haar ook even onze beste wensen door?

  3. 25 december 2014 23:15

    Dank jullie wel, Melody en Rietepietz.
    Natuurlijk zijn de wensen ook namens Truus jr, Frans en Truus sr. 🙂

  4. 26 december 2014 16:06

    Goed om via Shirley even van jou te horen. En ach iedereen heeft momenten dat hij minder behoefte heeft aan bloggen 🙂
    Fijne dagen een een goede jaarwisseling.

  5. Willie permalink
    27 december 2014 01:36

    En dat gourmetten was heel gezellig. 😉

    Leuk dat je weer wat geschreven hebt Shirley, je volgers zullen blij zijn. 🙂

  6. Plato permalink
    29 december 2014 20:59

    Hoi Shirley,
    Nou die Truus doet ook niet veel in dr vrije tijd. Die kan nog wat van jou leren. En dan wel op facebook maar niet bloggen. Tsss tsss tssss…….. Fijn dat jij tenminste nog schrijft. Je was altijd al mijn favoriete hoor. Laat Truus maar lekker en neem jij de zaak gewoon over. Dan gebeurt hier nog eens wat.
    Fijn 2015 voor jou en vooruit…. ook maar voor Truus en Frans.

  7. 1 januari 2015 17:19

    Lekker bijgepraat. Alle goeds voor 2015

  8. Willie permalink
    2 januari 2015 00:23

    Gelukkig Nieuwjaar !

  9. 4 januari 2015 12:54

    Leuk overzicht van een druk leven, dank dat jij het heft in handen hebt genomen, want op Facebook kom ik haar niet zo vaak tegen omdat ik zo ontzettend veel berichten krijg, dat ik ze nooit allemaal kan lezen. Enfin, gelukkig nieuwjaar, óók voor Truus.

  10. 23 januari 2015 19:30

    Nou Shirley, ik denk dat we Truus wel kunnen verwijderen. Dat wordt niets meer. Helaas gaat dat zo, want op facebook zit ik niet. Doe Truus maar de hartelijke groeten van mij.

Geef een reactie

