Skip to content

Weekend Buinen, (eindelijk) deel 2.

23 april 2012

Tijdens de dagtocht op zondag naar theehuis Poolshoogte (Odoorn) deed Bontfire een paar keer zijn naam eer aan.

De eerste keer was bij ‘De Kuil’, een oude gletsjerkuil waar een ruiterpad doorheen loopt.  ‘De Kuil’ nemen we, veiligheidshalve, altijd in groepjes van twee tot vier paarden.

Toen het eerste groepje zich verwijderde werd Bontfire zo opgewonden dat hij op de plaats begon te galopperen. Om de spanning weg te laten ebben ben ik heen en weer gaan stappen tot ik aan de beurt was om in de kuil af te dalen. De bedoeling was om dat in stap te doen maar dat vond ie maar niks. Half stappend en half dribbelend bereikten we de bodem.

Bij het teken dat we konden gaan vlogen we aan de andere kant naar boven, belandden met een sprongetje op het kronkelpad tussen de bomen en galoppeerden verder. Al snel moesten we terugnemen in draf vanwege een scherpe bocht naar rechts. Na nog een bocht kwam er een recht stuk waar we even voluit konden. Kicken!

De tweede keer was bij het theehuis waar de paarden uit konden rusten terwijl wij gingen lunchen. En uitgerust was ie!
Dat bleek toen ik weer opgestegen was en meneertje ongeduldig werd van het wachten tot iedereen klaar was. Hij begon enorme maaiende bewegingen met zijn voorbenen te maken. Beurtelings links en rechts.

Eindelijk konden we vertrekken en drukte ik mijn kuiten aan om hem in stap te zetten. Met als gevolg dat hij op zijn achterbenen omhoog kwam en een enorme sprong voorwaarts maakte waarbij ik naar voren geslingerd werd. WAUW!
Gelukkig kon ik mezelf opvangen door mijn handen tegen zijn hals te duwen. Phew…

Eenmaal in beweging heeft hij zich verder aardig netjes gedragen en kon ik genieten van de terugtocht door de bossen van Exloo.

Terug op Les Chevaux stond er een welverdiende bak met voer op hem te wachten en was het weekend Drenthe weer voorbij.

Rond negen uur was ik thuis en die avond viel ik als een blok in slaap.

(Klik op de foto voor een groter formaat).

De groep, ik ben de tweede van rechts.

Action had jeuk aan zijn been. 

De paardenrustplaats bij theehuis Poolshoogte.

Madelief, wat een schatje hè.

Ik heb ook even de uitkijktoren beklommen.
Het pad naar de metalen toren.

Niet echt geschikt voor mensen met hoogtevrees.

Weids uitzicht.

Links tussen de bomen kun je nog net de paarden zien.

Dag Bontfire, bedankt en tot de volgende keer.  🙂

10 reacties leave one →
  1. Novelle permalink
    23 april 2012 15:23

    Paardrijden is soms erg spannend lees ik hier.Ik lees je verslagen over het paard rijden graag want ik weet er zo weinig van en ben er best nieuwsgierig naar

  2. Trees permalink
    23 april 2012 16:18

    Nou dat was wat zeg… maar goed dat je hem goed onder controle had. Leuk vervolgverslag Truus, vooral dat … phew… 😉 Ik hoorde het je gewoon zeggen 🙂

  3. 23 april 2012 19:03

    Ik ben vaak jaloers op je als je over dit soort ritten schrijft maar nu weet ik weer waarom in na een paar lessen gestopt ben met paardrijden
    .Als je geen eigen paard hebt krijg je met steeds verschillende paardjes te maken en dat kán best heftig zijn ontdekte ik toen er een keer onweer in de lucht zat …ik bén blijven zitten maar met onrustige paarden in de bak lopen is geen prétje .
    maar jij kunt je prima redden is wel te zien aan je geweldige verslag !

  4. 23 april 2012 19:30

    Paardrijden heb ik als kind met heel veel plezier gedaan, maar geef me tegenwoordig toch maar liever mijn ijzeren race-ros 😉

  5. 23 april 2012 20:35

    prachtig truus, en wat een gewelig uitzicht,
    jawel ..
    ik kan me voorstellen dat je lekker gaat slapen zo 🙂

  6. Willie permalink
    23 april 2012 22:40

    Spannende rit zeg! Jij liever dan ik, haha.
    Zo’n uitkijktoren is wel echt wat voor mij, wat een mooi uitzicht.

    Mooie foto’s Truus, en een leuk verslag van een heel geslaagd weekend.
    Jullie staan ook mooi op die ene foto.

  7. 24 april 2012 11:08

    die bontfire!!!!!
    Prachtig.

  8. 24 april 2012 14:19

    weer een leuk verslag de foto’s zijn prachtig.
    wil graag geloven dat je er van genoot……en dat je na afloop gesloopt was 😉

  9. 25 april 2012 13:34

    Mooie foto’s, leuk verhaal, prima dagje. Wat wil je nog meer. 🙂

  10. 27 april 2012 19:03

    Jij hebt wel het leukste paard vind ik, een echt ‘Indianen paard’. En duidelijk eentje met pit hahaha, je verveelt je niet snel met Bontfire. Leuk verhaal!

Geef een reactie

