Spring naar inhoud

Compromis.

6 februari 2012

Nickie en ik hebben al jaren een verschil van mening. Zij vindt dat ze meer recht heeft op de computerstoel dan ik. In het hele huis staan stoelen en daar mag ze allemaal op slapen. Maar nee, ze moet perse op de stoel bij de PC. Ze ligt er bijkans de ganse dag op.
Ja, ja, ik weet dat ik een softie ben. Dat ik haar er gewoon af moet smijten. Ook al kijkt mijn stresskipje me dan heel, heel boos of zwaar beledigd aan.

Nickie 005

 

Maar nu heb ik een compromis gevonden. Ik heb voor haar een zacht kussentje op het bureau gelegd. Tegen de printer aan zodat ze rugdekking heeft. Goed, ik kan daardoor de printer niet gebruiken maar dat kan me niet schelen. Alles voor de lieve vrede.

Op het kussentje

Ze ligt dan gezellig naast mijn hand die met de muis in de weer is. Soms begint ze spontaan kopjes te geven of tegen mijn vingers te tikken waarop ik haar in haar nekkie kriebel en over d’r koppie aai. Tot ze daar genoeg van heeft en in mijn hand hapt. Dan is het feest gelijk over en vlucht ze op de printer. Waar ik ook al iets zachtst op heb gelegd.

Maar ze laat me vaak ook lachen als ze allerlei potsierlijke houdingen aanneemt. Zoals onderstaande foto getuigt.

18 reacties leave one →
  1. 6 februari 2012 13:41

    Mag ik dan de eerste zijn die hier reageert. Leuk logje. En die laatste foto is natuurlijk hilarisch. Mooie, eenvoudige blog, Truus. Daar houd ik van.

    Weblog zal over niet al te lange tijd wel weer beter benaderbaar zijn.

  2. 6 februari 2012 13:44

    Truus: bovenstaande reactie heeft een verkeerde link naar mijn blog. Hieronder staat ie goed.

  3. 6 februari 2012 15:01

    whahahaha Truus,
    alles voor de liefde van ons dier hé,

    wat gezellig dat je er weer bent,

    welkom thuis:-)

  4. 6 februari 2012 18:36

    je verwent haar, truus! laat zien dat je de baas bent 😉
    (te laat, vrees ik.)
    die onderste foto is super, wat een gek beest.
    veel plezier samen bij de computer, ik hoop dat deze samenwerking uitmondt op veel leuke logs!
    welkom op wordpress!

  5. 6 februari 2012 18:43

    Kijk kijk ,ff nadenken werkt 😉 …ik heb gewoon de naam die je op weblog gebruikte in een wordpress adres gezet en kijk eens aan …… ik heb je gevonden !
    Eigenwijze beestjes zijn die poezen toch maar zó leuk en gezellig .
    Verder zie ik dat je links bent ….óf de foto gespiegeld hebt natuurlijk 😉

    • 6 februari 2012 22:37

      Nee Rietepietz, ik ben niet links en de foto is niet gespiegeld.
      Het met de linkerhand de muis bedienen is een overblijfsel uit de tijd dat ik mijn rechter sleutelbeen had gebroken. 😉

  6. Saskia permalink
    6 februari 2012 23:00

    Eindelijk kan ik je blog weer lezen! Het was een goede beslissing om over te stappen naar WordPress.
    Ben je linkshandig? Ik “muis” ook met mijn linkerhand, maar dat komt doordat ik RSI in mijn rechterpols heb.
    Trouwens, een geweldige foto van Nickie, die waarop ze dubbelgevouwen ligt.
    Groetjes!

  7. Willie permalink
    7 februari 2012 01:08

    Dus toch maar naar WordPress overgestapt, Truus. Ja, weblog heeft nog teveel problemen op dit moment.
    Mooie kopfoto, ik krijg meteen zin om daar weer naar toe te gaan. 🙂

    Stoppen met kroelen voordat ze gaat happen. 😉
    Fijn dat ze genoegen neemt met dit compromis, allebei tevreden.
    Heel leuk logje, en wat een hilarisch grappige houding heeft ze op de laatste foto.
    Gelukkig was je op tijd, vaak ben je net te laat met het maken van de foto.

  8. 7 februari 2012 13:10

    Knap hoor van Nicky, met zijn kop door zijn achter
    pootjes kijken.
    Nou wij hopen weer regelmatig mooie foto s te zien truus.
    Groetjes Tonny en Lex.

  9. 7 februari 2012 17:32

    Tja …..het blijft natuurlijk een degradatie….( wrijf over mijn kin). Mijn katjes zouden dat niet pikken en gelijk hebben ze, maar Nicky schijnt het van de zonnige kant te zien.
    Gelukkig maar.

  10. 7 februari 2012 21:32

    Leuk dat je ook bij WordPress zit, ik zal je link straks ff aanpassen. Die onderste foto is geweldig hahaha, ze heeft het duidelijk naar haar zin. Bibi gaat vaak op schoot liggen als ik aan de pc zit en hangt dan over mijn rechterarm heen, erg lastig om dan nog te typen of de muis te bedienen. 😉

  11. 7 februari 2012 22:03

    Hartstikke goed gedaan 😉
    En Nicky die houdt zo een warm achterste, zo slim is ze dus wel (als jij tenminste de printer niet uitzet)

    Leuk dat je weer logt meis!

  12. 10 februari 2012 22:46

    Kiekeboe? En toen liet ze een scheet zeker!

  13. 10 februari 2012 23:18

    Tja, je kunt ook 2 stoelen achter de computer zetten Truus, dat heb ik sinds kort ook..en ik heb daar ook een foto van, zet ik straks wel even op mijn blog..:))

  14. 11 februari 2012 15:48

    Hai Truus ik ben blij je hier te zien en je houdt van katten (glimlach)

  15. 11 februari 2012 17:39

    Haha, wat een leuk beest, die kat van jou. Die van mij ligt trouwens ook altijd naast de computer als ik er op bezig ben. Als ik weer naar beneden ga, dan gaat Mickey ook weer mee.

  16. Awe A permalink
    14 maart 2012 12:09

    Heb je weer gevonden. Fijn. Ik ben altijd te
    Laat met het nemen van foto,s van bliksem.
    Awe À

Plaats een reactie